وزیر خارجه ترکیه روز شنبه از برگزاری نشست دو جانبه میان آنکارا و مسکو درباره سوریه در ماه فوریه معادل با بهمن و اسفند خبر داد.

به گزارش سلام نو، چاووش اوغو که اکنون برای حضور در «همایش دوحه» در قطر به سر می برد، در مصاحبه با شبکه خبری اسپوتنیک روسیه گفت: قرار است همزمان با برگزاری اجلاسی درباره سوریه در ماه فوریه نشستی دو جانبه هم با روسیه در این باره برگزار شود.

وی افزود در اجلاس سوریه سران کشورهای آلمان، فرانسه و آمریکا حضور خواهند داشت و ما نشستی هم به طور جداگانه با روسیه خواهیم داشت.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه چندی پیش از برگزاری اجلاسی درباره سوریه در استانبول با حضور آلمان، ترکیه، فرانسه و آمریکا خبر داده بود.

«الکساندر لاورنتیف» نماینده رییس جمهوری روسیه در امور سوریه پیشتر اعلام کرده بود که روسیه به اجلاس سوریه که قرار است در ماه فوریه سال آینده در استانبول برگزار شود، دعوت نشده است.

وی در جمع خبرنگاران گفت: بدون شرکت روسیه، این اجلاس بی ثمر خواهد بود.

روسیه و ترکیه در جریان مذاکرات روسای جمهوری دو کشور در سوچی در روز ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر ماه) تفاهمنامه ۱۰ ماده‌ای امضا کردند که بر اساس آن شبه‌نظامیان کرد از مناطق مرزی شمال شرق سوریه خارج ‌شوند.

این تفاهمنامه از آغاز آبان ماه به اجرا در آمد و در مناطق مرزی سوریه و ترکیه تا عمق ۳۰ کیلومتری واحدهای پلیس نظامی روسیه و واحدهای مرزبانی ترکیه گشت زنی می‌کنند.

روسیه و ترکیه و ایران سه کشور ضامن گفت وگوهای آستانه درباره حل بحران سوریه و مناطق کاهش تنش در سوریه هستند./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید