در پی تلاش برخی کشورهای عربی برای عادی سازی بیشتر با رژیم صهیونیستی، خاخام قدس اشغالی در سفری بی سابقه به بحرین رفت و با علمای دینی برخی از کشورهای عربی دیدار کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از روزنامه القدس العربی، رسانه‌های اسرائیلی از سفر «شلومو عمار» خاخام عالیرتبه قدس اشغالی به منامه پایتخت بحرین خبر دادند.

وی در این سفر بی سابقه با «حمد بن عیسی» پادشاه بحرین دیدار کرد.

شلومو عمار که پیشتر خاخام اعظم رژیم صهیونیستی نیز بوده،‌ طی این سفر در همایش دینی شرکت و با علمای کویت، لبنان مصر، اردن و دیگر کشورهای عربی و اسلامی دیدار کرد.

وی در این دیدار ابراز امیدواری کرد شهروندان اسرائیلی و بحرین بتوانند از کشورهای یکدیگر بدون هماهنگی خاص دیدن کنند.

طبق این گزارش، طرف های سیاسی اسرائیلی و آمریکایی زمینه سفر عمار را به بحرین فراهم کردند.

این در حالی است که «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در تیرماه۹۸ هم در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» در ادامه تلاش های کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: منامه خواستار صلح با اسرائیل است.

رژیم آل خلیفه دیگر هیچ مشکلی در نشان دادن تلاش هایش برای بهبود مناسبات با رژیم اشغالگر قدس نمی بیند. این تلاش ها از عادی سازی روابط دیپلماتیک آغاز شده و تا مرز همکاری نظامی و اقتصادی و امنیتی پیش می رود.

برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان، امارات و بحرین پیشتر روابط پنهانی با رژیم صهیونیستی داشتند اما طی ماه های اخیر این روابط علنی شده و این کشورها در تلاش برای برقراری روابط دوستانه با تل آویو هستند/ ایرنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید