۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 35912679

جرمی کوربین بارها اعلام کرده که ناتو باید پس از فروپاشی شوروی برچیده می‌شد و اکنون نیز باید قدرت آن کاهش یابد.

به گزارش سلام نو، رهبر کنونی حزب کارگر انگلیس سالها پیش ابراز امیدواری کرده بود که ناتو و دیگر اتحادهای نظامی غربی وجود نداشتند.

روزنامه انگلیسی سان امروز با انتشار فیلمی کوتاه از سخنرانی ۵ سال پیش رهبر کنونی حزب کارگر به نقل از وی نوشت: من هوادار ناتو نیستم. در واقع آرزو می کنم که ناتو وجود نداشت.

نماینده وقت حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس در جریان تجمع حامیان کردهای سوریه در برابر ساختمان اصلی بی بی سی در لندن افزود: من اصلن هوادار اتحادهای نظامی غربی نیستم. در واقع آرزو می کنم که وجود نداشتند.

این فیلم قدیمی در شرایطی منتشر می شود که واتفورد انگلیس امروز میزبان اجلاس دو روزه سران ۲۹ کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

جرمی کوربین بارها گفته که ناتو باید پس از فروپاشی شوروی برچیده می شد و اکنون نیز باید قدرت آن کاهش یابد.

رهبر کنونی حزب کارگر و رقیب اصلی بوریس جانسون در انتخابات سراسری ۲۱ آذر در جریان سخنرانی مذکور افزود که هدف اصلی ناتو ترویج جنگ سرد با شوروی و انتقال نفت به شرکت های نفتی و قدرت های بزرگ جهان بود.

رئیس جمهوری آمریکا که امروز وارد انگلیس شد، ماه گذشته کوربین را گزینه‌ای نامناسب برای نخست‌وزیری دانست. وی گفت: کوربین برای کشور شما خیلی بد خواهد بود. او بسیار بد خواهد بود. او شما را در مسیر بدی قرار می دهد. او شما را به جاهای بدی می‌کشاند.

کوربین دیروز در توییتی تصریح کرد که زمان آن فرا رسیده تا انگلیس دست از دنباله روی دونالد ترامپ بردارد. او ‌«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس را چاپلوس ترین سیاستمدار جهان نسبت به رئیس جمهوری آمریکا توصیف کرد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید