نمایندگی دولت مستعفی یمن در سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای به شورای امنیت خواستار محکومیت ایران به دلیل واگذاری سفارت یمن در تهران به نمایندگان جنبش انصارالله شد.

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه "سبا نت"، نمایندگی دولت مستعفی یمن در نامه ارسالی به شورای امنیت، اقدام ایران در واگذاری سفارت یمن به جنبش انصارالله را نقض آشکار منشور سازمان ملل، قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت و کنوانسیون وین درخصوص روابط کنسولی دانست.

نمایندگی دولت مستعفی یمن دفاع از قواعد حقوق بین الملل را وظیفه ای همگانی دانست و افزود: این اقدام ایران سنگ بنای خطرناکی را پایه گذاری کرده که لازم است شورای امنیت با مقابله خود از چارچوب ها و قواعد روابط بین الملل محافظت کند.

پیشتر وزارت خارجه دولت مستعفی یمن با صدور بیانیه ای اقدام ایران را در به رسمیت شناختن نماینده جنبش انصارالله به عنوان سفیر یمن در تهران محکوم کرده بود.

«احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب نیز هفته گذشته از تحویل سفارت یمن در تهران به سفیر جدید این کشور که وابسته به جنبش انصارالله است، انتقاد و آن را محکوم کرد.

دبیر کل اتحادیه عرب مدعی شد که این گونه اقدامات، بیانگر اصرار ایران در ادامه رفتار خصمانه خود جهت متزلزل کردن امنیت یمن است.

سفیر جدید یمن در ۲۸ آبان ماه استوارنامه خود را تقدیم دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران کرد

«ابراهیم محمد بن محمد الدیلمی»  در ۲۶ مرداد ماه به عنوان سفیر فوق‌العاده یمن از سوی جنبش انصارالله در تهران انتخاب شد.

در همین راستا، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی»  رئیس جمهوری ایران ۲۸ آبان ماه طی مراسمی استوارنامه سفیر جدید یمن را دریافت کرد.

روحانی در این مراسم گفت: در سال‌های اخیر شاهد شهامت، مقاومت و ایستادگی فوق‌العاده مردم یمن بوده‌ایم و شجاعت و بیان صریح مواضع از سوی مقامات انقلاب یمن، بسیار افتخارآمیز است.

سفیر جدید جمهوری یمن نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان و ابلاغ سلام گرم رهبر انقلاب یمن به دولت و ملت ایران، خواستار توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌ها و روابط دو کشور شد./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید