سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: ترغیب کنندگان به ناآرامی در شبکه های اجتماعی در روزهای اخیر شناشایی و به پلیس امنیت ارجاع داده می شوند.

عوامل ناآرامی های هفته گذشته در بیشتر نقاط کشور شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش سلام نو، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی «افرادی که در فضای مجازی اقدام به ترغیب مردم به اغتشاش و آشوبگری کرده اند»، توسط پلیس، خبر داد و گفت: پلیس فتا این موارد را رصد و شناسایی کرده و به پلیس امنیت ارجاع می‌دهد.

سرهنگ کاظمی افزود: مراحل پس از رصد، شامل احضار، دستگیری و ارسال پرونده به دادگاه توسط پلیس امنیت انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در پایتخت، رسیدگی به موارد امنیتی که در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد، در حوزه پلیس امنیت است و پلیس فتا در این مسئله ورود نمی‌کند.

عصر روز گذشته بود که غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضایی و رییس حوزه ریاست به همراه علی القاصی، دادستان تهران از وضعیت متهمان بازداشت شده در اغتشاشات اخیر در بازداشتگاه اوین بازدید و اعلام کرد: فقط در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارشی به ما داده شد که حدود ۱۰۰ نفر از لیدرها، سردسته‌ها و عوامل اصلی این اغتشاشات در نقاط مختلف کشور توسط عزیزان سپاه شناسایی و دستگیر شدند، جمع قابل توجهی به مراتب بیش از این تعداد از ناحیه وزارت اطلاعات مورد شناسایی قرار گرفتند و تعدادی از آن‌ها بازداشت شدند و یا در شرف بازداشت هستند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به شناسایی و دستگیری افراد اصلی در حوادث اخیر توسط پلیس اطلاعات و امنیت کشور، تصریح کرد: تاکید شد تا با رعایت همه موازین قانونی و همه حقوقی که قانون برای متهمان در نظر گرفته است، امر رسیدگی و تحقیقات مقدماتی و همچنین فرایند دادگاه این‌ها در حداقل زمان برگزار شود و مردم از نتیجه دادرسی‌ها مطلع شوند./رکنا

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید