این تنها نکات فنی ویلموتس نیست که او را در معرض انتقاد قرار داده. حقوق بالای او و البته حضور نصفه و نیمه در ایران باعث شد تا همه یاد کی‌روش را زنده کنند و بگویند تیم کی‌روش هم هزینه کمتری برای فدارسیون و هم حضور بیشتری در ایران داشت.

سلام نو – سرویس ورزشی: روزهای بد مارک ویلموتس بلژیکی با تیم ملی ایران بسیار زودتر از آن‌چه که فکرش را می‌کردیم از راه رسید و شایعه برکناری این مربی خیلی زودتر از پیش بینی‌ها مطرح شد.

ویلموتس در برابر کامبوج جشنواره گل به راه انداخت اما با شکست در برابر بحرین و بعد عراق اوضاع را حسابی بر خود سخت کرد، به ویژه این که به دلیل اختلاف مالی اردوی پیش از رقابت با عراق را دیر تشکیل داد، دیر سر تمرین حاضر شد و با تیم ملی هم به ایران برنگشت.

با این همه ظاهرا فدراسیون دنبال حمایت از مربی تیم ملی است. به تازگی مرتضی محصص – رییس کمیته فنی فدراسیون فوتبال- با سایت فدراسیون مصاحبه کرده و در حمایت از مارک ویلموتس گفته است: « زمان فاکتور بسیار مهم و قابل اهمیتی در حوزه ارزیابی عملکرد مربیان محسوب می شود.» هرچند با وجود این حمایت‌های ظاهری برخی می‌گویند که فدارسیون به دنبال جانشین ویلموتس هم رفته است.

اما همه مانند کارشناسان فدراسیون حامی ویلموتس نیستند و انتقادات زیادی را به مرد بلژیکی وارد می‌دانند. رحمان رضایی، ملی پوش سابق ایران با اشاره به این که ویلموتس باید به تیم ملی شوک دهد می‌گوید: ویلموتس نمی تواند از تیم بازی بگیرد. این نقش ویلموتس است که خیلی ضعیف کار کرده. البته این حرف های من تخریب نیست. واقعا دوست دارم تیم ملی بهتر کار کند و نتیجه بگیرد. به هر حال صحبت از جام جهانی است و بازی های خیلی مهمی داریم. قصد تخریب ندارم ولی ویلموتس باید بهتر کار می کرد.

اما این تنها نکات فنی ویلموتس نیست که او را در معرض انتقاد قرار داده. حقوق بالای او و البته حضور نصفه و نیمه در ایران باعث شد تا همه یاد کی‌روش را زنده کنند و بگویند تیم کی‌روش هم هزینه کمتری برای فدارسیون و هم حضور بیشتری در ایران داشت.

امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به شایعاتی درباره این که ویلموتس تبدیل به مربی پروازی شده می گوید به ویلموتس تذکراتی داده می شود تا او بندهای قراردادش را رعایت کند. او تاکید کرد کرد: «مربی پروازی در هیچ شرایطی مورد تائید فدراسیون نیست. براساس بند‌ها و تبصره‌های قرارداد این موضوع را به ویلموتس تذکر داده ایم و بازهم تذکر می‌دهیم.»

او ادامه داد: «امکان دارد بند‌هایی از قرارداد رعایت نشده باشد که این موضوع بین فدراسیون و ویلموتس است. بحث سفر‌های سرمربی تیم ملی را به او متذکر می‌شویم. حضور ویلموتس در ایران مورد تاکید فدراسیون و خودش است و بی شک در ادامه روند فعلی تغییر می‌کند. زمان مرخصی، فعالیت و حضور ویلموتس در قرارداد موجود است و آن‌ها را رعایت می‌کنیم.»

ظاهرا برای برطرف کردن همین شائبه‌ها است که فدراسیون دنبال حضور بیشتر ویلموتس در ایران و تماشای برخی بازی‌های لیگ توسط او است، آن هم در حالی که از فیفادی خبری نیست!

اما همانطور که فدارسیون در ظاهر به دنبال حفظ ویلموتس است برخی منابع می‌گویند که پشت صحنه دنبال جایگزینی است تا بتواند با خیال راحت کار را با این مربی بلژیکی به پایان برساند، جانشینی که به نظر می‌رسد برانکو ایوانکویچ، سرمربی اسبق تیم ملی و سرمربی پیشین پرسپولیس باشد.

با این همه، راه برانکو برای رسیدن به نیمکت تیم ملی هموار نیست. او هرچند محبوب هواداران است، اما خودش گفته تا مشکلش با پرسپولیس حل نشود به ایران باز نمی‌گردد. از طرف دیگر او با چهره‌هایی مثل تاج و ساکت مشکلاتی جدی دارد که همین رسیدن او به سرمربی‌گری تیم ملی را دشوارتر از قبل می‌کند.

مشکل بزرگ فدراسیون در این مورد هم این است که مارک ویلموتس همین حالا هم چیزی نزدیک به یک میلیون یورو از قرار داد خود را دریافت کرده که جلوتر از ماه‌های فعالیت او در ایران است که همین انتخاب‌های فدراسیون را مشکل‌تر از قبل می‌کند.

با این همه مانع و ماجرا اگر فدارسیون تحت فشار بیشتری قرار بگیرد، ویلموتس مایل نباشد حضور بیشتری در ایران داشته باشد، مشکل برانکو با پرسپولیس حل شود و البته ویلموتس فسخ قرار داد بدون خسارت را بپذیرد آن وقت تازه برانکو می‌تواند با تاج و ساکت سر یک میز بنشیند و سر مبلغ قرار داد با مسئولان فدراسیون مذاکره کند.

با چنین راه دشواری هرچند حضور برانکو روی نیمکت تیم ملی غیر ممکن نیست و برخی از نیروهای فدراسیون، اهالی رسانه و هوداران طرفدار حضور او در ایران هستند ولی حتی با وجود ادعای خبرورزشی درباره بازگشت مربی کروات، فسخ قرار داد با ویلموتس و بازگشت برانکو گزینه اول مسئولان فدراسیون نیست آن هم در حالی که پول و امکانات فدارسیون در شرایط فعلی بسیار کم است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید