امروز شنبه، رهبر کره شمالی در پیامی چهل و نهمین سالگرد جنبش اصلاحی سوریه ( یا همان جنبش حافظ اسد) را به بشار اسد رییس جمهوری این کشور تبریک گفت.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، رهبر پیونگ یانگ در پیام ارسال شده به دولت و مردم سوریه سالگرد جنبش اصلاحی سوریه معروف به جنبش حافظ اسد را تبریک گفت.

در پیام رهبر کره شمالی آمده است که جنبش اصلاحی سوریه به رهبری حافظ اسد نزدیک در ۵۰ سال گذشته یک واقعه تاریخی در مبارزات مردم سوریه برای دفاع از حاکمیت کشور و ایجاد جامعه جدید متمدن و مرفه بود.

جونگ اون همچنین در پیام خویش با ابراز این عقیده که روابط عالی دوستی و همکاری بین دو کشور با تاریخ و سنت طولانی روز به روز قوی تر می شود، در پیام صمیمانه خویش آروز کرد که رئیس جمهوری و مردم سوریه برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی موفقیت های بیشتری در کار خود داشته باشند.

حافظ اسد و همفکران وی در سال ۱۹۶۰، تشکیلاتی سری به ‌نام کمیته نظامی پایه‌گذاری کردند. در ۲۸ سپتامبر ۱۹۶۱، گروهی از افسران سوری که در عضویت کمیته نظامی نبودند، با کودتای نظامی به وحدت مصر و سوریه پایان دادند و قدرت را در سوریه به دست گرفتند./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید