بازی افتتاحیه جام ملت‌های آسیا در حالی به پایان رسید که تیم میزبان با یک پنالتی جنجالی از شکست گریخت.

سلام نو-سرویس ورزشی: امروز عصر سوت آغاز جام ملت‌های آسیا در حالی زده شده که تیم ملی امارات مدافع مقام سوم آسیا رسید، در دیدار افتتاحیه جام ملت‌های 2019 به مصاف بحرین رفت، بحرینی که امید داشت با معجزه پیروز رقابت با امارات شود.

به گزارش سلام نو، هرچند در نهایت این اتفاق نیافتاد و دیدار افتتاحیه جام ملت‌های آسیا در یک رقابت سرد و کم رمق به پایان رسید و هر دو تیم به تساوی 1-1 رضایت دادند، تساوی‌ای که برای بحرین جای امیدواری داشت ولی برای میزبانی که مدافع مقام سوم آسیا است ناامید کننده بود.

دیدار افتتاحیه در حالی آغاز شد که علی علی دایی و مهدوی مهدوی‌کیا، دو اسطوره فوتبال ایران مهمانان ویژه افتتاحیه جام ملت‌ها بودند و در استادیومی که سال‌ها پیش قهرمانی را از دست دادند افتتاحیه جام ملت‌های آسیا 2019 را تماشا می‌کردند.

در دقایق نخستین بازی پاس در علی مبخوت از میانه زمین، بهترین موقعیت گلزنی را برای اسماعیل الحمادی فراهم کرد ولی او بعد از نفوذ تا محوطه جریمه بحرین شوت بی‌دقتی به توپ زد تا با واکنش علوی امارات یک کرنر به دست بیاورد.

اما این پایان کار نبود و علی مبخوت موقعیت خوب دیگری در محوطه جریمه بحرین آفرید،  اما ضربه او با فاصله نسبتا زیادی راهی خارج از زمین شد.

در نهایت در دقیقه 20 بازی بحرین هم حرکت جدی خود را انجام داد و جمال راشد حرکت سریعی از سمت چپ زمین کرد و یک فرار سریع و طولانی ارسال دقیقی به مقابل دروازه امارات انجام داد که مدافعان این تیم توپ را دفع کردند.

در ادامه یک دفع ناقص بازیکنان بحرین نزدیک بود خطرساز ظاهر شود ولی باز هم مبخوت نتوانست از سانتر علی حسن بهره ببرد و شوت او به بیرون رفت.

در نهایت در نیمه اول هیچ کدام از دو تیم موفق به گلزنی نشدند و به رختکن رفتند. نیمه اول در حالی به پایان رسید که سکوهای خالی دیدار افتتاحیه حسابی به چشم می‌آمد.

پنالتی جنجالی منجی میزبان شد

یکی از جدی‌ترین موقعیت‌های بازی در دقایق ابتدایی نیمه دوم شکل گرفت و شوت ناگهانی و خطرناک علی مدن از پشت محوطه جریمه را خالد عیسی برگشت داد و در بازگشت توپ هم محمد سعد نتوانست از موقعیت بهره ببرد تا دروازه‌بان امارات برای دومین بار توپ را دفع کند و میزبان را نجات دهد.

توپ ارسالی از روی کرنر به مقابل تیرک دوم دروازه بحرین را خمیس اسماعیل با ضربه سر زد که توپ با برخورد به پشت بدن ولید محمد دفع شد. در ادامه سانتر بندر الاحبابی از کرنر سمت راست زمین را خلیفه مبارک با ضربه سر زد که توپ او به بیرون رفت.

در ادامه پاس اسماعیل الحمادی و ارسال زمینی سیف راشد را ولید محمد، مدافع بحرین به شکل ناقص دفع کرد تا بهترین موقعیت گلزنی را برای امارات فراهم کرد، اما علی مبخوت باز هم نتوانست از فرصت به دست آمده بهره ببرد و شوت روی پای او از کنار با کمترین فاصله از تیرک عمودی دروازه راهی اوت شد.

در نهایت گل اول برخلاف جهت بازی رقم خورد و بحرین توانست به گل برسد. در دقیقه 78 سید رضا عیسی‌حسن، مدافع راست بحرین توانست نفوذ سریع از سمت راست زمین، سانتر بدون نقصی به محوطه جریمه ارسال کرد که ضربه سر محمد سعد الرمیحی را خلیفه مبارک از پشت خط دروازه برگشت داد در ادامه نیز محمد الرمیحی شوت سرضربی به توپ زد که این بار توپ به تور دروازه امارات چسبید تا بحرین به گل برسد و میزبان را در شوک فرو ببرد.

در نهایت ده دقیقه بعد یک پنالتی جنجالی امارات را نجات داد و احمد خلیل، مهاجم تعویضی این تیم با شوت محکم تبدیل به گل مساوی این دیدار کرد.

در انتظار شروع درخشان ایران

جام ملت‌های آسیا اما در حالی کلید خورد که همه در انتظار شروع طوفانی ایران در برابر یمن هستنند، آن هم در حالی که سایه سیاست بر سر فوتبال آسیا است و رسانه‌های اماراتی تیم ملی ایران را بایکوت کرده‌اند.

با وجود حضور ستاره‌هایی مثل قدوس و جهانبخش در تیم ملی ایران روزنامه‌ها و وبسایت های خبری کشور امارات اخبار حول تیم ملی ایران را مثل دیگر کشورها پوشش نداده‌اند و اگر از چند خرده خبر عبور کنیم، می توانیم به جرات بگوییم که هیچ مطلبی از تیم ملی ایران در این رسانه ها دیده نمی شود!

اما برخلاف کشور میزبان، رسانه های عراقی و قطری حسابی تیم ایران را پوشش داده‌اند. به طور مثال روزنامه استاد الدوحه قطر در شماره امروزش به آقای گلی علی دایی، بهتاش فریبا و حسین کلانی در تاریخ جام ملت ها اشاره کرد و همچنین نقل قولی از کی روش را در صفحات نخستین به چاپ رساند.

حال باید به انتظار نشست و دید تیم ایران در بازی نخست چه خواهد کرد؟ آیا با یک شروع طوفانی یمن را در هم می‌کوبد یا باید در انتظار رخداد دیگری نشست؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید