رئیس پلیس لاپاز پایتخت بولیوی از فرمانده ارتش بولیوی درخواست کرد به‌دلیل اینکه نیروهایش به تنهایی توان برقراری نظم عمومی را ندارند، برای برقراری نظم عمومی به کنترل اعتراضات ورود کند.

به گزارش سلام نو، رئیس پلیس بولیوی به دنبال ادامه ناآرامی‌های ناشی از استعفای «اوو مورالس» رئیس جمهوری این کشور، از نیروهای مسلح خواست به برقراری دوباره نظم عمومی در این کشور کمک کنند.

ناتوانی پلیس بولیوی از برقراری نظم

رئیس پلیس شهر لاپاز(پایتخت بولیوی)، در اظهاراتی که از تلویزیون «یونیتل» این کشور پخش شد از فرمانده ارتش بولیوی خواست به‌دلیل اینکه نیروهایش به تنهایی توان برقرار نظم عمومی ندارند، ورود کند.

رئیس پلیس بولیوی از نیروهای ارتش خواسته است مانع کشته‌شدن افراد و خونریزی شود. «ویلیام کالیمان» فرمانده ارتش بولیوی نیز در پاسخ به این درخواست، آمادگی نیروهایش برای کمک را اعلام کرد.

اوضاع در بولیوی به‌دنبال استعفای روز یکشنبه «اوو مورالس» رئیس جمهوری این کشور همچنان ناآرام است و رسانه‌های این کشور از درگیری بین حامیان رئیس جمهور مستعفی و مخالفان خبر می‌دهند.

کناره گیری مورالس به خواست ارتش بولیوی

پس از انتخابات ریاست جمهوری بیستم اکتبر (۲۸ مهر)، مخالفان مدعی تقلب در انتخابات شدند و درگیری‌های خشونت‌آمیزی رخ داد. پس از آنکه «سازمان کشورهای آمریکایی» (OAS) روز یکشنبه گزارشی درباره تقلب در جریان انتخابات ارائه کرد، ارتش بولیوی کناره‌گیری مورالس را خواستار شد و در نهایت او ، استعفایش را اعلام کرد.۲۰۲۳

مورالس شب‌گذشته(دوشنبه‌شب) پس از دریافت پناهندگی از مکزیک، کشورش را ترک کرد. پس از خروج او، پلیس بولیوی اعلام کرد، شماری زیادی از معترضان از شهر «ال آلتو» به سمت لاپاز به راه افتاده‌اند.

پارلمان بولیوی امروز (سه‌شنبه) برای بررسی راه‌حل‌های احتمالی خروج از بحران سیاسی، جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید