خودتان باید بدانید که چه ترکیبات غذایی برای بدن شما مناسب هستند و به طور صحیح از ترکیبات غذایی در کنار هم استفاده کنید. تخم مرغ پخته نشده گاهی اوقات می تواند منجر به عفونت باکتریایی، مسمومیت غذایی و کمبود بیوتین شود زیرا پروتئین موجود در تخم مرغ با بیوتین متصل می شود و مانع از جذب آن می شود.

تخم مرغ به چندین شکل قابل مصرف است. از جمله طعم دار، آب پز، خرد شده، سرخ شده و حتی نیمه جوش. خوردن تخم مرغ پخته شده با شیر یک روش عالی برای تعادل در مصرف پروتئین نسبت به تخم مرغ خام است که در هر زمان قابل مصرف است ولی اگر احساس می کنید که این ترکیب سلامت معده شما را مختل می کند فوراً خوردن آن را قطع کنید.

خودتان دکتر خودتان باشید

خودتان باید بدانید که چه ترکیبات غذایی برای بدن شما مناسب هستند و به طور صحیح از ترکیبات غذایی در کنار هم استفاده کنید. تخم مرغ پخته نشده گاهی اوقات می تواند منجر به عفونت باکتریایی، مسمومیت غذایی و کمبود بیوتین شود زیرا پروتئین موجود در تخم مرغ با بیوتین متصل می شود و مانع از جذب آن می شود. تخم مرغ خام خطر تولید سالمونلا (باکتری که از روده مرغ حاصل می شود) را افزایش می دهد که مسمویت غذایی را به همراه دارد و باعث ایجاد بیماری جدی در افراد می شود.

حساسیت با تخم مرغ

افرادی وجود دارند که ممکن است نسبت به پروتئین آلبومین موجود در سفیده تخم مرغ حساسیت داشته باشند که این بیماری می تواند موجب تورم، اسهال، خس خس سوزنی، استفراغ، عطسه کردن، سرفه و حتی ایجاد مشکل درتنفس شود.

ورزشکاران و حفظ سلامتی آنها

افرادی که به دنبال بدنسازی هستند مایلند چهار تا پنج تخم مرغ خام را در شیر مخلوط کنند تا ماهیچه برای بدن خود بسازند و سطح پروتئین را در بدنشان افزایش دهند. اما باید این را هم بدانند که این رژیم هیچ کمکی به آنها نمی کند و موجب بیماری در بدن آنها می شود و بدن تا سطح خاصی می تواند عمل جذب را تحمل کند. تخم مرغ دارای کلسترول بسیار بالایی است و موجب تشکیل چربی می شود و می تواند با مشکلات قلبی همراه باشد و سایر خطرات سلامتی را برای شما فراهم کند.

بنابراین غذا خوردن در هر محدوده ای، همیشه مطمئن ترین توصیه ای است که باید دنبال کنید.

بهترین صبحانه از نظر شما چیست؟

بلافاصله بعد از این سوال، یک املت خوب و یک لیوان شیر به ذهن شما خطور می کند. به نظر می رسد که عالی و فوق العاده سالم است اما اینطور نیست! از سنین پایین ما شنیده ایم که تخم مرغ و شیر به خوبی با هم کنار نمی آیند و ممکن است بهترین ترکیب برای یک وعده غذایی نباشند و سلامتی شما را به خطر بیندازند. اگر این مسئله شما را نگران کرده است ما در اینجا به باز کردن این قضیه می پردازیم تا بدانیم آیا تخم مرغ و شیر بدترین ترکیب غذایی هستند یا خیر؟

مشکلات معده

بیشتر مشکلات معده با ترکیبات غذایی غلط آغاز می شوند. ترکیب نادرست غذاها می تواند باعث سوء هاضمه، تخمیر و تشکیل گاز شود که یکی از این ترکیبات، تخم مرغ و شیر است. تخم مرغ منبع عالی و بسیار خوبی از پروتئین، اسیدهای آمینه، کولین، آلبومین و چربی های سالم است که برای بدن ضروری و بسیار مناسب است. از طرفی دیگر شیر نیز منبع شگفت انگیز پروتئین و کلسیم است ولی ترکیب این دو ماده با هم خوب نیست زیرا هردوی این مواد با داشتن پروتئین زیاد باعث می شوند که حتی خود بدن نتواند به طور صحیح آنها را پردازش کند و باعث ایجاد مشکل در هضم غذا و افزایش ذخیره چربی شوند.

مصارف تخم مرغ

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید