۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 33548626

 محمدباقر عالی مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: قرارداد داخلی‌سازی قطعات خودرو نهایی شده و با رسیدن قطعات به دست خودروسازان، امکان کاهش قیمت خودروهای داخلی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، از امکان کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار خبر داد.

به گزارش سلام نو، محمدباقر عالی در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی قطعات و لوازم جانبی خودرو، اظهار کرد: تا امروز قرارداد داخلی‌سازی ۱۲۰ میلیون یورو قطعه خودرو، با قطعه‌سازان داخلی نهایی شده و کار برای تولید این قطعات آغاز شده است.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در وزارت صنعت، معدن و تجارت راهبرد در نظر گرفته شده این است که تا پایان سال ۱۴۰۰ این عدد به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

او پیش‌بینی کرد: با رسیدن قطعات تولید شده خودرو در داخل به دست خودروسازان، امکان کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار وجود خواهد داشت.

عالی افزود: ما در ماه‌های گذشته با پیگیری رونق تولید تلاش کردیم شرایط را برای افزایش توان واحدهای صنعتی داخلی فراهم کنیم و سومین میز تولید داخل نیز که بنا بود روز گذشته در تبریز آغاز به کار کند، به دلیل وقوع زلزله به تعویق افتاد.

به گفته مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، در کنار خودرو هفت حوزه صنعتی دیگر نیز در مسیر آغاز فعالیت‌های جدید قرار دارد که یکی از آنها حوزه مس است./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید