۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
کد خبر: 33193670

روز چهارشنبه، شماری از فعالان کویتی برای برگزاری تجمع اعتراضی در میدان «الاراده» پایتخت این کشور فراخوان دادند

به گزارش سلام نو به نقل از روسیا الیوم، «صالح الملا» نماینده سابق پارلمان کویت روز سه شنبه در توئیتی نوشت: دقایقی پیش از ساختمان استانداری پایتخت و اداره امنیت عمومی خارج شدم و اقدامات قانونی برای برگزاری تجمع اعتراضی تکمیل شد. دیدار ما فردا ساعت هفت عصر در میدان الاراده.

وی در ادامه نوشته است که قانون به مردم حق تجمع مسالمت آمیز برای دستیابی به خواسته های قانونی شان را می دهد و درخواست  برای برگزاری تجمع اعتراضی به خاطر گسترش فساد در نهادهای دولتی صورت گرفته است.

در همین رابطه «ناصر الدویله» عضو سابق پارلمان و از چهره های سیاسی کویت در چند توئیت حمایت خود را از "الملا" اعلام کرد و به فراخوان منتشر شده پیوست.

وی با انتقاد  شدید از دولت کویت نوشت: از دو سال پبش دولت توازن خود را از دست داده و مردم به خاطر مشکلاتی که دولت با آن مواجه است، دچار افسردگی شدند.

فعالان کویتی با ایجاد هشتگ (#بس_مصخت) در توئیتر خواستار انجام اصلاحات شدند و همچنین از اعمال مالیات های جدید بر شهروندان این کشور مخالفت کردند و هشدار دادند در صورت اعمال این مالیت ها به خیابان ها خواهند آمد.

فراخوان برگزاری تجمع اعتراضی در کویت در حالی اعلام شده که کشورهای عراق و لبنان نیز طی هفته های اخیر صحنه تجمعات اعتراضی است./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید