تیم ملی جوانان برخلاف دوره قبلی جام ملت ها، پرامید آماده حضور در جام ملت ها و بلکه برای صعود به جام جهانی است.

به گزارش سلام نو، تیم ملی جوانان در دوره قبلی جام ملت ها در بازی های مقدماتی حذف شد و حتی به جام ملت ها راه پیدا نکرد چه رسد به اینکه شانس حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.

اما اینبار شرایط کمی متفاوت است و به نظر می رسد این تیم نه تنها تیم پرامیدی برای حضور در جام ملت ها بلکه برای صعود به جام جهانی باشد. تیم نزدیک به 11 ماه است که تمرین می کند و حضور در تورنمنت های مختلف و بازی در برابر تیم های خوبی چون آرژانتین، یونان، ازبکستان و... را پشت سر گذاشته است و از همه مهمتر مربی که بر بالای سر تیم است یعنی سیروس پورموسوی در ابتدای مربیگری اش سال های سال در تیم های پایه کار کرده و قهرمانی کشور هم داشته و روی نیمکت تیم های لیگ برتری هم به عنوان مربی و سرمربی نشسته است.

قهرمانی این تیم در تورنمنت کافا و نتایج این تیم در بازی های دوستانه که با برد در برابر تیم امید استقلال، استقلال و خوشه طلایی و تساوی در برابر پارس جنوبی همراه بود، نشان می دهد تیم ملی جوانان می تواند گام اول را در مصاف با تیم هایی چون قرقیزستان، نپال و امارات محکم بردارد. بازیکنان تیم ملی جوانان از نظر کیفی هم بازیکنان خوبی بشمار می روند بطوریکه پیش از شروع جام ملت ها چند بازیکن این تیم به استقلال و پرسپولیس پیوستند. شاهوردی و بیژنی آبی پوش شده اند و آریا برزگر هم از سر پرسپولیس در آورده است. کما اینکه برخی از بازیکنان این تیم هم مدت هاست عضو تیم های لیگ برتری هستند و در این لیگ بازی هم کرده اند. امیر حسین نیک پور گلر تیم ملی جوانان که به نظر می رسد آینده روشنی در این فوتبال داشته باشد عضو تیم سپاهان است. یاسین سلمانی بارها و بارها در جریان بازی های لیگ برتر روی نیمکت تیم سپاهان نشسته است. هافبک دفاعی که قطعا آینده را از آن خود خواهد کرد. هافبک طراح تیم ملی جوانان یعنی حسین نخودکار حتی در فصل جاری برای تیم سایپا در لیگ برتر به میدان رفته است. اسد آبادی دفاع راست تیم ملی بازیکن شهر خودرو است و جلالی کاپیتان تیم ملی جوانان و مدافع چپ هم در تیم فولاد توپ می زند.

بازیکنان تیم ملی جوانان دیروز در زمین شماره دو کمپ تیم های ملی و پیش از شروع بازی ها عکسی به یادگار گرفتند که به نظر می رسد تبدیل به قاب ماندگاری شود. 23 بازیکن رده سنی زیر 18 سال که در بین آنها علیرضا منظمی بازیکن ذوب آهن هم دیده می شود؛ بازیکن پر جنب و جوشی که این فصل برای ذوب آهن در لیگ برتر هم بازی کرده. این تیم همانند تیم ملی جوانان سال 2015 در مشهد مقدس که معرف بازیکنان خوبی چون رضا شکاری، امید نورافکن، عارف غلامی، مهدی مهدیخانی، رضا جعفری و... بود می تواند چند بازیکن با کیفیت به فوتبال کشور معرفی کند.

تیم ملی جوانان در اولین بازی خود روز چهارشنبه ساعت 18:15 در استادیوم پاس به مصاف قرقیزستان می رود. حضور تماشاگران در این بازی بی شک به ستاره های فردای فوتبال ایران انگیزه وصف نشدنی خواهد داد.

/ورزش سه

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید