بدون ترس از آفتاب سوختگی تفریح ​​کنید. از هر پنج آمریکایی یک نفر در طول زندگی خود به سرطان پوست مبتلا می شوند. در حالی که آنچه می خورید نمی تواند جایگزین روش های ایمنی در برابر آفتاب شود (به ضد آفتاب، کلاه و سایه فکر کنید)، غذاهای زیر می توانند از شما بیشتر محافظت کنند.

قهوه

نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به ملانوم، مرگبارترین شکل سرطان پوست را 25 درصد کاهش می دهد. قهوه به جلوگیری از انواع دیگر سرطان نیز کمک می کند. دانشمندان بر این باورند که علت این امر کافئین است، که از سلولهای پوستی در برابر آسیبهای آفتاب محافظت میکند و مانع از تبدیل شدن آنها به سرطان میشود. و مطالعات روی حیوان نشان داده است که چندین مولفه دیگر موجود درقهوه، از جمله پلی فنولها نیز اثرات ضد سرطانی دارند.

گوجه فرنگی

یک مطالعه نشان داد که افراد بعد از خوردن یک چهارم فنجان سس گوجه فرنگی روزانه به مدت 12 هفته، کمتر مستعد ابتلا به آفتاب سوختگی هستند. (حتی یک سوختگی بد شما را در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست قرار میدهد). سس تولید شده با روغن زیتون به بدن شما کمک کند تا بیشتر کاروتنوئیدهای مفید را جذب کند. این ترکیبات طبیعی که به گوجه فرنگی درخشش قرمز میدهند نیز محافظی در برابر اشعه های شدید خورشید هستند. محققان گمان میکنند که خوردن گوجه فرنگی تأثیر مشابهی روی پوست دارد. بعلاوه، تحقیقات اخیر روی موش ها حاکی از آن است که خوردن یک وعده گوجه فرنگی روزانه باعث کاهش نیمی از سرطان پوست می شود.

ویتامین C

ویتامینC  فقط برای رفع سرماخوردگی نیست. پرتوهای اشعه ماوراء بنفش ترکیبات ناپایدار رادیکالهای آزاد در بدن شما ایجاد میکند که میتواند به DNA سلولهای پوستی آسیب برساند و منجر به سرطان پوست شود. اما ویتامین C، آن رادیکالهای آزاد را خنثی می کند. محققان آلمانی دریافتند که افرادی که روزانه 180 میلی گرم از این ماده مغذی (مقدار نصف فلفل زرد بزرگ یا 2 فنجان توت فرنگی) دریافت میکنند، فعالیت اصلاح رادیکال پوست خود را تا 37 درصد بهبود بخشیده اند. و در صورت وجود ملانوما، مطالعات نشان دادهاند که ویتامین C رشد تومور را کند می کند.

ویتامین A

میوههای نارنجی و سبزیجات در رژیم غذایی، که حاوی ویتامین A هستند می توانند یک محافظ اضافی در برابر آفتاب شدید باشند. در مطالعهای، دانشمندان دریافتند که افرادی که زیاد ویتامین A مصرف میکنند (روزانه حدود یک سیب زمینی شیرین متوسط) خطر ابتلا به سرطان پوست را 17 درصد کاهش می دهند.

کرم های ضد آفتاب

برچسب های ضد آفتاب حدود 75 درصد از خریداران را گیج می کنند و نیمی از مردم نحوه استفاده صحیح از آن را نمیدانند.

از لوسیون به جای اسپری ها استفاده کنید. اکثراً لوسیون را بیشتر از اسپری ها توصیه می کنند. پوشش مناسب و مداوم با اسپری سخت تر، به خصوص در بیرون از منزل در یک ساحل بادی سختتر است (با این وجود، از هیچی بهتر است!). تمام صورت خود را با ضد آفتاب بپوشانید( حدود یک اونس که اندازه یک توپ گلف است) و بعد از دو ساعت یا درست بعد از شنا از آن مجدداً استفاده کنید.

از ضد آفتاب با حداقل با 30 SPF استفاده کنید. اما بدانید که SPF های بالاتر 50 دلیل بر محافظت بیشتر نیست. از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که در محدوده 30 تا 50 قرار دارند. SPF های بالاتر دلیل بر محافظت بیشتر نیست و موجب می شود شما کمتر ضد آفتاب بزنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید