روسیه اعلام کرد که برای ارائه مهمات و بالگردهای تهاجمی «Ka-۵۲» به مصر، با قاهره در حال رایزنی است. این یعنی روس‌ها در حال نزدیک شدن به یکی دیگر از متحدین جدی آمریکا هستند.

به گزارش سلام نو، رئیس سرویس فدرال همکاری نظامی و فنی روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که مسکو برای ارائه مهمات و بالگردهای تهاجمی «Ka-۵۲» به مصر، با قاهره در حال رایزنی است.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، «دمیتری شوگایف» هدف از اجرای این برنامه را تجهیز بیشتر کشتی های میسترال مصر با مهمات و بالگردهای روسی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مسکو در حال رایزنی با مصر در مورد ارائه هواپیما با بال گردان، سیستم مخصوص جنگ الکترونیکی و سیستم های دفاع هوایی است، تاکید کرد که قاهره شریک مطرح مسکو نه تنها در قاره آفریقا، بلکه در بخش همکاری های نظامی و فنی است.

شوگایف افزود: انتظار می رود سرویس فدرال همکاری نظامی و فنی روسیه در زمینه تجهیز بیشتر بالگردبرهای میسترال مصر و تامین بالگردهای مسلح «Ka-۵۲» برای آنها، با قاهره به توافق دست یابد.

مصر کشتی های جنگی آبی - خاکی میسترال را که در ابتدا برای روسیه ساخته شد، دریافت کرده است.

براساس این گزارش، شهر ساحلی سوچی روسیه در روزهای ۲۳ و ۲۴ اکتبر (یکم و دوم آبان) میزبان اجلاس روسیه - آفریقا است که «ولادیمیر پوتین» و «عبدالفتاح السیسی» روسای جمهوری روسیه و مصر ریاست مشترک آن را برعهده دارند.

سران همه ۵۴ کشور آفریقایی به این اجلاس دعوت شده و تاکنون دستکم ۴۰ کشور شرکت در این نشست را تایید کرده اند.

همچنین هشت انجمن و سازمان مهم آفریقایی در این اجلاس شرکت می کنند.

۱۰۷۱

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید