رامین ناصرنصیر فارغ‌ التحصیل رشته‌ تدوین از دانشکده‌ی هنرهای زیبا است وی در سال ۱۳۷۳ با ایفای نقش در مجموعه‌ی «ساعت خوش»، قدم به عرصه‌  تصویر گذاشت و در زمینه‌های دیگری به عنوان عکاس، نویسنده، مترجم، کارگردان و منشی صحنه نیز سابقه‌ی فعالیت دارد.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: رامین ناصر نصیر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سلام نو، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: سریال «حکایت‌های کمال» به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی، سریال «خونه یکی» به کارگردانی حامد تهرانی علوی، سریال «محکومین» به کارگردانی سید جمال سید حاتمی را در نوبت پخش دارم و همچنین در فیلم سینمایی «سلفی با رستم» نیز به ایفای نقش پرداخته ام که در نوبت اکران قرار دارد.

وی پیرامون فعالیت خود در فیلم سینمایی «سلفی با رستم» بیان کرد: در فیلم سینمایی «سلفی با رستم» به کارگردانی و نویسندگی حسین قناعت، در کنار هنرمندانی چون شقایق فراهانی، آناهیتا همتی، زهرا جهرمی، رامین ناصرنصیر، محمدرضا هدایتی، مرتضی زارع، عباس محبوب، امین چنارانی، میرطاهر مظلومی و علی استادی ایفای نقش می‌کنم.

وی در همین راستا ادامه داد: قصه فیلم سینمایی «سلفی با رستم» برای نوجوانان با الهام از فضای شاهنامه در زمان معاصر می باشد و فیلم‌برداری آن به تازگی به پایان رسیده است و این هفتمین همکاری بنده با آقای قناعت بود که حدود یک ماه ضبط سکانس های بنده در لوکیشن هایی واقع در رودبار زمان برد.

ناصر نصیر پیرامون سریال «حکایت های کمال» اظهار کرد‌: سریال حکایت کمال به تهیه کنندگی محسن شایانفر و کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی با روایتی از دهه چهل قرار است در ۱۵۰ قسمت براساس ۱۵۰ داستان از کتاب «حکایت های کمال» نوشته محمد میرکیانی باشد که در چند فاز تصویربرداری می شود، فاز نخست این سریال برای ۳۱ قسمت نگاشته شده و قسمتهای دیگر برای فاز دوم در نظرگرفته شده است.

وی درباره نقش خود در سریال حکایت‌های کمال اضافه کرد: سریال «حکایت‌های کمال» قصه‌های شیرینی دارد و مربوط به مقطع تاریخی اواخر دوره پهلوی اول است و شخصیت اصلی آن یک پسربچه محصل به نام کمال است و فضای فیلم حول کمال و اهالی محل زندگی او می‌چرخد و در این سریال بنده نقش یک دکتر هندی در همان محله کمال را بازی می‌کنم.

وی در همین راستا افزود: بنده در این سریال در کنار هنرمندانی همچون محمود پاک نیت، شهره لرستانی، محمدرضا شیرخانلو، حمید ابراهیمی، نگار عابدی ، سولماز غنی، علی مسلمی، شهرام عبدلی، بیژن بنفشه خواه، یوسف صیادی، امیر نوری، فلور نظری، بیتا خردمند، کاظم هژیرآزاد، سیروس میمنت، مهرداد ضیایی، مختار سائقی، آرش نوذری، داریوش سلیمی، سعید پیردوست، عباس محبوب، فریده دریامج، شهربانو موسوی و ... به ایفای نقش پرداخته ام.

ناصر نصیر در خصوص تولیدات بخش کودک و نوجوان تصریح کرد : تعداد تولیدات در بخش کودک نوجوان بسیار کم است، البته مشکلات سینمای کودک فقط در زمینه تولید نیست بلکه در اکران هم مشکل دارند و پیش بینی برای اکران سینمای کودک و نوجوان وجود ندارد و معمولاً اکران جشنواره ای دارند، حتی اگر هم خوش شانس باشند و به اکران هم برسند به دلیل اکران بد و پخش نا درست در کنار تبلیغات ضعیف متاسفانه فروش خوبی نخواهند داشت.

وی در ادامه افزود: فیلمسازان این ژانر هم البته نگاه به روزی ندارند و با توجه به اینکه کودکان امروز با گذشته تفاوت های زیادی دارند و باید دنیای کودک و نوجوان امروز را درک کرد و به نظر بنده کارهای عروسکی که امروز تولید می شود توسط کودکان این نسل جدی گرفته نمی شود.

بازیگر سریال پشت کنکوری ها پیرامون تاثیر جشنواره ها بر تولیدات بخش کودک و نوجوان اظهار کرد: مطمئناً جشنواره ها بی تاثیر نیستند، اما آن طور که باید و شاید جشنواره ها جدی گرفته نمی شوند و بعضاً مشاهده شده که حتی فیلم هایی که در این جشنواره ها مورد تقدیر هم قرار می گیرند، اما حمایتی از آنها نمی شود.

وی در ادامه در خصوص فعالیتش در حوزه کتاب افزود: هفت عنوان کتاب از بنده تابه‌حال چاپ‌شده است که همگی ترجمه و در حوزه ادبیات شفاهی بوده است مثلاً چیستان‌ها و ضرب‌المثل‌های آمریکای لاتین علی‌الخصوص مکزیک و کوبا گردآوری‌شده است و در حال حاضر مشغول به ترجمه کتاب «مهمان انقلاب» هستم که در مورد زندگی رئیس انجمن فرهنگی ایران و آمریکا که یکی از دو خانمی است که در زمان تسخیر سفارت آمریکا در ایران و داخل سفارت بوده‌اند.

وی در خصوص فعالیت های آینده خود اظهار کرد : در حال حاضر مشغول ترجمه چند کتاب هستم و همچنین در سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی نیز قرارداد بسته ام که فیلمبرداری آن آغاز شده است،اما فیلمبرداری سکانس های بنده هنوز آغاز نشده است.

بازیگر سریال شهرزاد در خصوص فعالیت خود در عرصه تئاتر عنوان کرد: تئاتر همیشه برای من جذاب است و هنوز پیشنهاد جذابی برای آینده دریافت نکردم، اما در سال ۹۷ در دو نمایش حضور داشتم، تئاتر «پیشنهاد سرآشپز» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین پور که بر اساس داستان ضحاک در شاهنامه نگارش شده بود و نگاه کمدی به داستان حماسی داشت و همه نوع تماشاگری را توانسته بود جذب کند و غیرازآن در نمایش «طناب» به کارگردانی نصیر ملکی جو که در سالن استاد ناظر زاده مجموعه ایرانشهر به روی صحنه رفت، به ایفای نقش پرداختم.

وی در پایان در خصوص ارزیابی خود از وضعیت سینما و تلویزیون ایران خاطر نشان کرد: متأسفانه در راستای فقدان سیاست‌گذاری و درنتیجه آن فشار اقتصادی همه‌چیز به بیراهه می‌رود، در سینما به دلیل ریسک بالا تمایل برای سرمایه‌گذاری کمتر شده است و روحیه مردم آن‌قدر خسته است که تنها از پروژه‌هایی که با سطحی‌ترین لایه‌های روحشان ارتباط برقرار می‌کند و فیلم‌هایی که تنها سعی می‌کند مخاطب را بخنداند و سرگرم کند استقبال می‌کنند، فیلم‌هایی که معمولاً هم هر نوع شوخی نابهنجاری ممکن است داشته باشد و به هر کاری دست بزنند تا مخاطب را بخندانند، تلویزیون نیز دچار یک کج‌سلیقگی شده است و برایشان مهم نیست جامعه و مردم به چه چیزی نیاز دارند و مضاف بر این شرایط اقتصادی باعث شده است که تلویزیون پولی برای تولید کار نداشته باشد و تولیدات تلویزیون بسیار سطح پایینی پیداکرده است و تولیدات خوب منحصر به مناسبت‌هایی مانند عید و ماه رمضان شده‌اند و از آن‌طرف هم محتاج به سرمایه‌گذاری اسپانسرها شده است و طبیعتاً اسپانسر هم دغدغه هنری ندارد و تنها به معرفی محصول خود می‌اندیشد و تلویزیون هم در محاصره ستاره مربع‌ها است و امیدی به افتادن اتفاق فرهنگی در تلویزیون نیست.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید