شاگردان کولاکوویچ در مصاف با ایتالیا، روز سختی را پشت سرگذاشته و نتیجه را به حریف واگذار کردند.

به گزارش سلام نو، در ادامه جام جهانی ۲۰۱۹ که تا قبل از بازی امروز با ۵ باخت و ۴ برد برای ایران همراه بوده، امروز شاگردان کولاکوویچ به مصاف ایتالیا رفتند.

ایران که دیروز شکست تلخی را برابر ژاپن تحمل کرد، در شرایطی برابر لاجوردی پوشان قرار گرفت که تعداد بردهای ۲ تیم یکسان بود و برنده این مسابقه می توانست در رتبه بالاتری قرار بگیرد.

بلندقامتان ایرانی برای کسب پنجمین برد به مصاف ایتالیا رفتند تا تعداد بردهای خود را نسبت به دوره قبلی افزایش دهند.

کولاکوویچ تیمش را با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، علی شفیعی، امیر غفور، پوریا فیاضی، علی اصغر مجرد و محمدرضا موذن(لیبرو) به میدان فرستاد.

ست اول: ایران 27 – ایتالیا 25

ایران که با پیراهن قرمز بازی را آغاز کرد، شرایطی خوبی تا اواخر این ست نداشت. ایتالیا کار را بهتر آغاز کرد و با اعتماد به نفس قصد داشت ست نخست را به سود خود به پایان ببرد. بلنیجی سرمربی ایتالیا نیز روی نیمکت نشسته بود و گویا از پیروزی تیمش خیال راحتی داشت. با این حال ایران در امتیازات پایانی با سرویس های خوب و استفاده از توپ های برگشتی توانست به ایتالیا برسد. نتیجه ۲۴-۲۴ شد تا ست اول در امتیاز ۲۵ به پایان نرسد.

با اینکه ایتالیا در آستانه پیروزی در ست اول بود، وقتی سعید معروف در خط سرویس قرار گرفت، دریافت ایتالیا دچار مشکل شد. ایران به ۳ امتیاز متوالی رسید و برنده ست نخست با نتیجه ۲۷-۲۵ شد.

ست دوم: ایران 29 – ایتالیا 27

* با سرویس های خوب در ابتدای ست دوم، ایران توانست اختلاف ۳ امتیازی ایجاد کند.

* در ادامه ایتالیا به خودش آمد و توانست امتیازات از دست رفته را جبران کند.

* بعد از ثبت تساوی ۵-۵ پوریا فیاضی در خط سرویس قرار گرفت و دریافت لاجوردی ها را به مشکل انداخت. روی یک توپ برگشتی عبادی پور توانست نتیجه را ۷-۵ کند.

* وقت استراحت فنی اول با حساب ۸-۶ به سود ایران رقم خورد.

* تک دفاع فوق العاده علی شفیعی باعث شد تا ایران برتری ۲ امتیاز خود را حفظ کند.

*‌ اسپک امیر غفور به بیرون رفت تا ایتالیا در امتیاز ۱۱ بازی را برابر کند. بازبینی این صحنه هم باعث نشد تصمیم داور تغییر کند.

* با اینکه ایران می توانست اختلاف امتیازی را به عدد ۳ برساند، سعید معروف مرتکب خطای تور شد تا ایتالیا به امتیاز ۱۴ برسد.

* وقت استراحت فنی دوم با حساب ۱۶-۱۵ به سود ایران رقم خورد.

* ایران بعد از تساوی در امتیاز ۱۹، یک امتیاز برتری خود را هم از دست داد.

* ایتالیا با دریافت های خوب و استفاده از توپ های برگشتی چند امتیاز متوالی گرفت و نتیجه ۲۲-۱۹ ثبت شد.

* ایگور کولاکوویچ بعد از عقب افتادن تیمش با اختلاف ۳ امتیاز وقت استراحت گرفت.

* بعد از این وقفه ایران یک امتیاز با اسپک فیاضی و یک امتیاز هم با دریافت های فوق العاده معروف و اشتباه عجیب بازیکن ایتالیا کسب کرد.

* این بار نوبت به سرمربی ایتالیا رسید که وقت استراحت بگیرد.

* ایران در ادامه روند امتیازگیری خود توسط فیاضی بازی را به تساوی کشاند.

* سرویس خوب بازیکن ایتالیا دریافت ایران را دچار مشکل کرد و باعث شد لاجوردی ها به امتیاز ۲۴ برسند.

* جواد کریمی به جای سعید معروف وارد زمین شد.

* ایران توانست با دفاع فوق العاده از پیروزی ایتالیا جلوگیری کند و بازی در امتیاز ۲۴ برابر شد.

* امیرحسین اسفندیار به جای میلاد عبادی پور وارد زمین شد.

* بازهم پشت خط زن ایتالیا دفاع شد تا ایران پیش بیفتد.

* مسعود غلامی به جای مجرد وارد زمین شد و در خط سرویس قرار گرفت، اما بازهم ایران نتوانست اختلاف را به عدد ۲ برساند.

* با دریافت ضعیف در زمین ایتالیا، ایران به امتیاز ۲۹ رسید تا در ۲۹ بر ۲۷ برنده این شود.

*ست سوم: ۲۸-۳۰ ایتالیا

در ست سوم شاهد بازی نزدیک و پایاپایی از دو تیم بودیم. تیم ملی ایران در شروه وقت سوم بازی نبض مسابقه را در دست داشت و ۸ بر ۶ وقت استراحت فنی نخست را به سود خود تمام کرد. روند برتری ایران همچنان ادامه داشت و ایران را در امتیاز ۱۰ به فاصله چهار امتیازی با حریف رساند.   امتیاز ۱۶ بر ۱۱ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. بازی‌سازی‌های خوب و پاس‌های سرعتی اجازه نمی‌داد ایتالیا به بازی برگردد. اما در نهایت چند اشتباه فردی و ضعف در توپ‌گیری بازی را در امتیاز های بالای ۲۵ به تساوری کشاند. ایتالیا که نمی‌خواست حتی بدون گرفتن یک ست بازی را تمام کند با تمام توان جنگید. این ست در نهایت با نتیجه ۳۰ بر ۲۸ به سود ایتالیا تمام شد. ایتالیا حتی بدون ستاره‌هایی چون زایتسفو خوآنتورینا تیمی جنگنده بود که نمی‌خواست تسلیم شود.

*ست چهارم: ۱۷- ۲۵ ایتالیا

ایتالیا بعد از پیروزی در ست سوم با روحیه‌ای مضاعف به میدان آمد و از همان ابتدا توانست پیش بیفتد. وقت استراحت فنی نخست با اختلاف ۲ امتیاز به سود شاگردان بلنجینی تمام شد.  ایتالیا آماج حملات خود را ادامه داد به کمک سرویس‌های هدفدار و اسپک‌های قدرتی به فاصله چهار امتیازی با ایران رسید. سرانجام کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت فنی کرد. انگار تازه ایتالیا روی دور افتاده بود و هر لحظه بهتر بازی می کرد. تغییرات کادرفنی ایران در میدان مسابقه هم تاثیرگذار نبود. بدبیاری تیم ایران با آسیب دیدگی اسفندیار تکمیل شد تا در پایان این ست ایتالیا  ۲۵ بر ۱۷ برنده شود و کار در مجموع مساوی دنبال شود.

*ست پنجم: ۱۵-۱۳ ایتالیا

در ست پنجم مسابقه ملی‌پوشان ایران خسته‌تر از آن بودند که بتوانند روند بازی را تغییر دهند. با این حال اشتباه‌های متعدد بازیکنان ایتالیا و قدری ناهماهنگی بین بازیکنان این تیم موجب شد تا کالر برابر پیش رود. باز هم اما سرویس های خوب شاگردان بلنجینی نقطه برتری این تیم برابر ایران بود. بازیکنان ایران در حالی که عملا برنامه‌ای برای حملات موثر در ست پایانی این دیدار نداشتند ۱۵ بر ۱۳ نتیجه را واگذار کردند. بدین ترتیب تیم ملی ایران بازی برده را برابر ایتالیا با نتیجه ۳ بر ۲ باخت.

تیم ملی ایتالیا در این مسابقات مقابل تیم‌های آرژانتین، تونس، مصر و استرالیا به پیروزی دست یافته و برابر تیم‌های ژاپن، آمریکا، لهستان، روسیه و کانادا مغلوب شده است.

/ورزش سه

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید