هرگز توانایی ذهن را در تحریک درد های ذهنی و دردهای جسمی دست کم نگیرید. آسیب های غیرقابل حل یا ناشناخته، غم و اندوه، از بین رفتن درد و دیگر احساسات می توانند از طریق درد جسمی به وجود آیند. به همین دلیل برای افرادی که دارای درد مزمن هستند، می توان ارزیابی روانشناختی، درمانی داشته باشند و در گزینه های درمانی جایگزین شرکت کنند.

بیشتر زنان به مسکن ها معتاد می شوند

زنان و مسکن ها به لطف چندین عامل منحصر به فرد، برای بدن و موقعیت های آنها یک ترکیب کامل هستند: اول، براساس مطالعه ای که توسط انجمن جراحان پلاستیک آمریکا انجام شده است، زنان بیشتر احساس درد می کنند، زیرا زنان گیرنده های عصبی بیشتری نسبت به مردان دارند.

در مرحله بعد، زنان احتمالاً در مورد آن درد با مراقبتان سلامت صحبت می کنند و نسبت به تمایل به مدیریت استرس، اضطراب و درد، محتاط تر عمل می کنند. پزشکان غالباً ابتدا این نگرانی ها را با یک نسخه تجویز می کنند. زنان  به نسبت مردان در هنگام بروز علائم یکسان، بیشتر مسکن مصرف می کنند.

مسکن ها می توانند راهی برای اعتیاد به هروئین باشند

از هر 5 زن معتاد هروئین، چهار نفر می گویند که آنها با استفاده از داروهای ضد درد مصرف مواد افیونی را شروع کرده اند. توجه داشته باشید به نظر افراد بد بین این بدان معنا است که هر زنی که پس از زایمان دارو مصرف می کند، معتاد است. اما این امر نیاز به هوشیاری و آگاهی بیشتر در مورد ارتباط این دو مورد باهم  را نشان می دهد.

نباید فقط از مسکن ها استفاده کرد

حتی اگر داروهای مسکن را دقیقاً طبق دستورالعمل استفاده می کنید، همچنان می توانند در شما وابستگی ایجاد کنند، به این معنی که وقتی آن ها را کنار میگذارید؛ چه بخاطر اینکه نسخه شما تمام شده است یا به دلیل اینکه فقط می خواهید جلوی آنها را بگیرید ممکن است اثرات ترک را تجربه کنید. در پایان کمی احساس می کنید که دچار آنفولانزا، خستگی، حالت تهوع، درد بدن و حتی تب می شوید. اما هر چه بیشتر از دارو استفاده کنید، واکنش بدن شما شدیدتر خواهد بود، از جمله استفراغ، اسهال، بی خوابی و درد شدید. به جای اینکه ترک نکنید، یا به داروها وابسته شوید با پزشک خود برنامه ای بریزید تا مراقب خود باشید و مصرف آن ها را کم کم متوقف کنید.

به دنبال یک پزشک متخصص برای درد طولانی مدت باشید

اگر مشکل بهداشتی دارید که منجر به درد مزمن می شود، ارزش این را دارد که به جای اتکا به یک پزشک عمومی، پزشک متخصصی برای تسکین درد خود پیدا کنید.

شما گزینه های دیگری برای از بین بردن درد دارید

گودهارت می گوید: «در مراکز درمانی ما از طیف گسترده ای از گزینه های غیر دارویی برای کمک به خانم ها برای مقابله با درد بدون عوارض جانبی استفاده می کنیم. آنچه برای افراد مبتلا به درد مزمن بهترین کارایی را دارد این است که در یک برنامه جامع شرکت کنند که شامل روانپزشکی، روانشناختی، پزشکی، درمان های جایگزین درد و مراقبت های معنوی است.»

مواردی مانند مدیتیشن، ماساژ، گفتاردرمانی، یوگا، طب سوزنی، فیزیوتراپی و ورزش همگی می توانند به شما در درک درد کمک کنند و در عین حال به شما در مقابله با منبع درد نیز کمک می کند. شما می توانید از این روش ها به تنهایی یا همراه با دارو استفاده کنید و تعدادی از داروهای غیر اعتیاد آور نیز وجود دارند که می توانند برای مدیریت درد استفاده شوند.

هرگز توانایی ذهن را در تحریک درد های ذهنی و دردهای جسمی دست کم نگیرید. آسیب های غیرقابل حل یا ناشناخته، غم و اندوه، از بین رفتن درد و دیگر احساسات می توانند از طریق درد جسمی به وجود آیند. به همین دلیل برای افرادی که دارای درد مزمن هستند، می توان ارزیابی روانشناختی، درمانی داشته باشند و در گزینه های درمانی جایگزین شرکت کنند.

برخی از دردها خوب هستند

همه دردها بد نیستند. گاهی اوقات درد به ما می گوید چیز مهمی در مورد ما وجود دارد که باید به آن توجه کنیم. اغلب افراد به منظور مدیریت درد همراه با آسیب یا استرس بر روی بدن، مصرف مواد مخدر را شروع می کنند. سپس مردم متوجه می شوند که مواد مخدر را می توان برای مقابله با درد استرس و فشار زندگی روزمره استفاده کرد. آنها شروع به لذت بردن از احساسات لذت بخش توسط داروهای مسکن، می کنند زیرا این داروها به طور همزمان درد جسمی و درد عاطفی را ظاهرا کاهش می دهند.  اما ازبین بردن درد با مواد مخدر، الکل، قمار یا اعتیاد، ریشه اصلی درد را از بین نمی برد و احتمالاً با افزودن مشکلات جدید، درد را پیچیده تر می کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید