مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از شناسایی ۹۱ دلال توزیع نهاده‌های کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش سلام نو، منطقه لرستان، عظیم دادگر در جلسه ستاد تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان که با حضور دکتر قدیری ابیانه مدیر حوزه نظارت بر کالاهای اساسی و نهاده‌های وزارت برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون حدود ۲۸ جلسه کارگروه با ۱۴۶ مصوبه برگزار و ۱۳۲ مورد آنها اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۶ جلسه استانی برگزار شده که ۲۳۷ مصوبه داشته است، افزود: همچنین سه جلسه کارگروه ستاد پیگیری مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است.

دادگر به نظارت بر تامین و توزیع کودهای شیمیایی نیز اشاره کرد و گفت: در این رابطه ۸۲۰۰ تن کود فسفاته، ۱۴۰۰ تن پتاسه و ۱۲ هزار تن ازته تامین و در اختیار کشاورزان لرستانی قرار گرفته است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از اختصاص ۴۴۱ تن سهمیه روغن به استان خبر داد و با بیان اینکه سازمان صمت ادعا می‌کند که از این موضوع بی‌اطلاع است، افزود: طبق پیگیری‌های انجام شده ظاهرا این سهمیه توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان توزیع شده است.

وی به توزیع ۴۸۰ تن برنج در استان نیز اشاره کرد و افزود: همچنین ۳۴۸ تن گوشت قرمز توزیع شده که ۱۱۸ تن گوشت گوساله منجمد و ۱۰ تن گوشت گوسفندی منجمد بوده است.

دادگر با بیان اینکه ۱۱۸ تن گوشت گوسفندی نیز در اختیار مصرف‌کننده لرستانی قرار گرفته است، ادامه داد: همچنین در راستای نظارت بر تامین و توزیع کالا ۲۳۰ تن تخم‌مرغ و ۲۴۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان توزیع شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ۲۴۰ تن دیگر گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره داریم، اضافه کرد: از ۱۲۳ هزار و ۳۹۹ محموله نهاده‌های کشاورزی که به کشور وارد شده حدود ۲۲۷۱ مورد مربوط به لرستان بوده است.

وی بیان کرد: در این رابطه ۲۰۳۱ مورد رصد داشتیم و ۲۴۰ نمونه در دست بررسی است.

دادگر از وجود ۱۱۶ مورد مغایرت قیمتی خبر داد و گفت: همچنین ۱۱۶ مورد مغایرت در رابطه با عدم دریافت داشته‌اند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ۳۴۶ مورد نیز مغایرت قیمتی عدم رعایت ستون قیمت تمام شده داشته‌ایم، ادامه داد: اساسی‌ترین موضوع، شکل‌گیری شبکه دلال‌ها بوده که تاکنون ۹۱ نفر شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: این شبکه باعث افزایش قیمت شده اما درعین حال روند توزیع با سرعت بیشتری انجام گرفته است برای همین باید شیوه برخورد با آنان بررسی شود./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید