اغلب زنان هندی هم به این موضوع واکنش سریعی نشان داده و از قانونی که دیوان عالی در خصوص لغو ممنوعیت ورود زنان اتخاذ کرده حمایت نمودند.

قوانین مرتبط با حق و حقوق زنان در سراسر جهان با فراز و نشیب هایی همراه است.

برخی از کشورها هستند که زن ستیزانه عمل می کنند.

معبد «آیاپا» یکی از مکان های مذهبی مردم هندوستان می باشد.مسئولان کشور هند از حضور دو زن در این معبد خبر داده اند.این در حالی است که با این موضوع مخالفت های شدیدی شده و اعتراضاتی از سوی زنان آنجا صورت گرفته بود.

در هفته های اخیر بود که بحث و مشکلاتی مبنی بر حضور زنان به معبد «آیاپا» در منطقه ای تحت عنوان «ساباریمالا» میان هندوهایی که سنت گرا بودند و افراد مدافع حقوق زنان به وجود آمد که حاکی از دوگانگی نظر این دو دسته بود و تلاش اغلب زنان هم این بود که آن ها هم بتوانند به عنوان عضوی از جامعه خود فرصت برابری داشته باشند و به این مکان مهم مذهبی بروند.

دیوان عالی هندوستان هم برای برطرف شدن این مشکل وارد عمل شد و رأی خود را مبنی بر لغو کردن قانون ممنوعیت برای حضور زنان ده تا پنجاه ساله به معبد «آیاپا» داد.

رسانه های محلی هندوستان خبری منتشر کردند که حاکی از حضور زنان به معبد «آیاپا» با حمایت نیروهای پلیس تا قبل از طلوع آفتاب بود.

یکی از افرادی که جزء مقامات حزب حاکم بود به این مسئله واکنش نشان داد و به ورود این دو زن به معبد «آیاپا» اعتراض و سپس تلاش و درخواست کرد که برای این کار اعتراضاتی انجام شود زیرا او معتقد بود که ورود زنان به این معبد توطئه ای است از طرف حاکمانی که دین ندارند و آن ها تمام تلاش خود را می کنند تا معبدهای هندوها خراب شوند.

اغلب زنان هندی هم به این موضوع واکنش سریعی نشان داده و از قانونی که دیوان عالی در خصوص لغو ممنوعیت ورود زنان اتخاذ کرده حمایت نمودند.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید