به نظر من نه سینما نه تلویزیون با این رویه هیچ آینده درخشانی ندارد و عواملی که در سازمان مشغول به فعالیت هستند انتخاب من و شما و یا مخاطبین نیستند بلکه انتخاب کارگزارانی هستند که یکسری صحبت های تکراری را به آنها دیکته می کنند و مجبورند همان حرف های تکراری را در رسانه ملی منعکس کنند و طبیعتاً برای برون رفت از این مشکل باید تغییراتی در سطوح مدیریتی اتفاق بیفتد، زیرا کسی که برنامه پرمخاطبی را بدون دلیل منطقی از کنداکتور حذف می کند با ۳۱ سال سن قطعاً چیزی از مدیریت نمی داند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: مختار سائقی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سلام نو، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: سریال «مرضیه» به کارگردانی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی را از شبکه دو سیما در حال پخش دارم  و همچنین با دوستان برای ادامه ساخت سریال «ناخونک» به تهیه کنندگی محمد صالحیان و کارگردانی یزدان فتوحی و همچنین سریالی برای ایام مبارک ماه رمضان به کارگردانی بهروز افخمی مذاکراتی داشته ام که انشالله فیلمبرداری آنها به زودی آغاز می شود.

وی در همین راستا ادامه داد: در سریال «مرضیه» در کنار عزیزانی همچون داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، ماه‌چهره خلیلی، آتیلا پسیانی، پژمان بازغی، امیرحسین صدیق، حسن زارعی، نیلوفر شهیدی، شیوا خسرومهر، علی اوجی و ... به ایفای نقش پرداخته‌ام.

بازیگر سریال «مرضیه» پیرامون مدت زمان ساخت این مجموعه تلویزیونی بیان کرد: فیلم‌برداری این سریال حدود سه ماه به طول انجامید، اما تعداد روزهای فیلمبرداری بنده با توجه به نظم بالا گروه و برنامه ریزی دقیق ۱۱ روز زمان برد.

وی در خصوص همکاری مجدد خود با مجید اوجی تصریح کرد: همکاری با فلورا سام و مجید اوجی همیشه برایم لذت‌بخش بوده و هست، زیرا این عزیزان بسیار حرفه‌ای و کاربلد هستند، اگر کسی از بیرون پروژه نگاه کند متوجه حضور کارگردان و تهیه کننده نخواهد شد به حدی که این عزیزان صاف و ساده هستند و از تمام عزیزانی که این گفتگو را می خوانند تقاضا دارم برای شفای کامل مجید اوجی عزیز دعا کنند تا این تهیه کننده کاربلد سلامتی کامل خود را به دست بیاورند و کما فی السابق به ساخت  مجموعه های پر طرفدار ادامه دهند.

وی در خصوص سریال «ناخونک» اظهار کرد : با توجه به استقبال از پخش سری اول مجوعه «ناخونک» به تهیه کنندگی محمد صالحیان و کارگردانی یزدان فتوحی اواسط آبان مجموعه ۹۰ قسمتی «ناخونک» را هم ادامه خواهیم داد و این سریال با نگاهی طنز و با زمان ۴۰ دقیقه ای و ۱۰ آیتم برای هر قسمت طراحی شده و دارای ویژگی هایی همچون ریتم تند با استفاده از وله ها و آرم استیشنهای جذاب و به روز است و با استفاده از آیتمهای نمایشی کوتاه چند دقیقه ای تلاش دارد تا ضمن فرهنگ سازی و نقد عادتهای ناپسند شهروندی و اجتماعی فضائی شاد و مفرح را برای بیننده القاء نماید.

ناخونک با تمرکز بر روی موضوعاتی چون کانون خانواده اختلاف نسلها ، مشکلات شهروندی و آپارتمان نشینی ، مشکلات بیمارستانها ، هزینه های درمان ، فرهنگ کتابخوانی ، توجه به اماکن عمومی ، ورزش و سلامتی ، تربیت فرزندان و مطالبی از این دست می کوشد رسالت رسانه ای خود را به بهترین نحو ممکن ارایه نماید.

وی در همین راستا ادامه داد: سریال ناخونک شامل آیتم های انتقادی، معضلات زندگی شهری و آپارتمانی، شوخی با برنامه های تلویزیونی و … است و در این سریال در کنار عزیزانی همچون: عزت اله مهرآوران ، حسین رفیعی ، شهاب عباسی ، ابراهیم شفیعی ، یزدان فتوحی، مهرناز افلاکیان ، آرش میراحمدی ، نادر داهیم ، ژاکلین آوازه ، میرحامد تهرانی ، مرتضی رستمی ، محمدرضا خسروی ، مریم امیرجلالی، مهران ضیغمی و ... به ایفای نقش خواهم پرداخت.

وی در خصوص رکود صنعت نمایش خانگی تصریح کرد: به نظر بنده صنعت نمایش خانگی از ابتدا تصمیم غلطی بود و تولید انبوه در صنعت نمایش خانگی همانند تولید انبوه ساختمان موجب رکود این صنعت شد و مخاطب گریزی و عدم فروش فیلم ها سبب شد که تهیه کنندگان و فیلمسازان کمتر به این صنعت روی بیاورند.

۱۴ سال است که حتی سیگار نمی کشم اما هنوز هم با من برای بازی در نقش معتاد تماس گرفته می شود

وی در خصوص مشکلاتی که از سر بازی در نقش های فرد معتاد برایش پیش آمده گفت: ۱۴ سال است که حتی سیگار نمی کشم اما هنوز هم با من برای بازی در نقش معتاد تماس گرفته می شود و به نوعی در چنین نقشی کلیشه شده ام، در حال حاضر دیگر در نقش معتادبازی نمی کنم مگر این که دوستانی مثل بهروز و علیرضا افخمی پیشنهاد دهند بازی می کنم یعنی بستگی به کارگردان دارد همانطور که در پنجمین خورشید بازی کردم.

وی در خصوص وضعیت سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: اصلاً وضعیت سینما و تلویزیون خوب نیست و هرچقدر هم جلوتر می رویم وضعیت بدتر می شود و به نظر بنده سینمای ایران که باید آینه جامعه باشد به سمت سینمای کمدی رفته است، چون از لحاظ دریافت مجوز راحت تر و از لحاظ فروش این فیلمها تجاری است.

وی در همین راستا ادامه داد: چرا باید فیلم های ما توقیف شوند و فیلمسازان ما خانه نشین شوند،‌ آقای درویش میگفتند ۱۴ سال من در خانه نشسته ام و هیچ موی مشکی در سرم نیست چرا فیلم من باید توقیف باشد، آن کسی که فیلم مرا توقیف کرد الان بازنشسته شده است و آنقدر این فیلم را در توقیف نگه داشتند که توسط کشور های همسایه خلیج فارس به صورت غیر قانونی منتشر شد.

وی در ادامه افزود: خیلی از جوانها هستند که سالها تجربه کسب کرده اند و سالها زحمت کشیده اند و با کلی آرزو تشنه ساخت فیلم هستند اما کسی نیست از آنها حمایت کند و متاسفانه در کشور ما از آنها که نامی ندارند حمایت نمی شود و آنهایی که نامی هستند و مورد حمایت قرار می گیرند، فیلم هایی می سازند که در جایگاه نام آنها و سینما و تلویزیون ایران نیست.

وی در پایان در خصوص راه برون رفت از این مشکل خاطرنشان کرد: به نظر من نه سینما نه تلویزیون با این رویه هیچ آینده درخشانی ندارد و عواملی که در سازمان مشغول به فعالیت هستند انتخاب من و شما و یا مخاطبین نیستند بلکه انتخاب کارگزارانی هستند که یکسری صحبت های تکراری را به آنها دیکته می کنند و مجبورند همان حرف های تکراری را در رسانه ملی منعکس کنند و طبیعتاً برای برون رفت از این مشکل باید تغییراتی در سطوح مدیریتی اتفاق بیفتد، زیرا کسی که برنامه پرمخاطبی را بدون دلیل منطقی از کنداکتور حذف می کند با ۳۱ سال سن قطعاً چیزی از مدیریت نمی داند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید