طبق تحقیقات شبکه «بیبی‌سی» در انگلیس، چاقو کشی و استفاده از سلاح سرد در این کشور افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش سلام نو، بررسی آمار چاقوکشی و استفاده از سلاح سرد در انگلیس نشان می‌دهد که دامنه این معضل از لندن فراتر رفته و دیگر کلانشهرهای انگلیس را در برگرفته است.

تحقیقات شبکه «بیبی‌سی» از آمار ثبت شده در ۳۴ پاسگاه پلیس حاکیست که لندن همچنان خطرناک‌ترین منطقه در انگلیس و ولز بشمار می رود اما آنچه «چاقوکشی جدی» خوانده می شود در سایر کلانشهرهای انگلیس همچون منچستر، لیورپول، بلکپول و لنکاشر با سرعت زیادی افزایش یافته است.

بطور مثال آمارها در شهر لنکاشر نشان می دهد که «چاقوکشی جدی» در پنج سال گذشته دو برابر شده است. یعنی از ۴۵۵ فقره جرم ثبت شده در سال ۲۰۱۴ آمارها به ۹۸۱ فقره در سال ۲۰۱۸ رسیده است.

در همین حال منچستر، لیورپول و ناتینگهام در صدر فهرست خطرناک‌ترین مناطق انگلیس و ولز بشمار می روند.

در اسکاتلند، شیوه جمع آوری آمار جرم و جنایت با انگلیس و ولز متفاوت است اما به گفته بی‌بی‌سی، گزارش‌های موجود حاکیست که حمل چاقو در این منطقه هم رشد قابل توجهی داشته است.

بر اساس آمارها، ۲۳۰۰  فقره جرم مرتبط با چاقوکشی در سال گذشته میلادی گزارش شده است.

از سوی دیگر، تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که آمار محاکمه مجرمان از سال ۲۰۱۴ کاهش داشته است.

در حالیکه چاقوکشی از پنج سال پیش در انگلیس ۸۱ درصد افزایش داشته آمار محاکمه افراد ۲۰ درصد کاهش نشان می دهد.

آمار جرم و جنایت، چاقوکشی، قتل و دزدی در انگلیس طی سه سال گذشته به‌ شدت افزایش داشته و نگرانی‌های جدی را در حوزه امنیت داخلی این کشور ایجاد کرده است.

هرچند دولت انگلیس ادعا می‌کند که تمهیدات ویژه‌ای را در جهت بهبود وضعیت امنیت داخلی این کشور صورت داده اما کارشناسان می‌گویند که تغییرات یادشده تأثیری بر جلوگیری از روند افزایشی جرم و جنایت در این کشور نداشته است.

نشریه «ساندی‌تایمز» فروردین گذشته گزارش داد که آمار قتل و آدم کشی در پایتخت انگلیس برای اولین بار در تاریخ معاصر در مقایسه با نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.

کارشناسان انگلیسی بر این باورند که رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا و رواج بیگانه هراسی اصلی‌ترین عامل افزایش جرم و جنایت در این کشور به شمار می‌رود.

از سویی رئیس پلیس لندن هم می گوید سیاست ریاضت اقتصادی دولت محافظه کار عامل اصلی افزایش جرم و جنایت است./ایرنا

۱۰۷۱

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید