با وجود اینکه ممکن است از تشخیص پزشک معالج سرطان ممکن است وحشت داشته باشید، یک مطالعه جدید هشدار می دهد که شما هنوز هم به چکاپ نیاز دارید. بیمارانی که چکاپ را برای علائم سرطان قطع می کنند و با پزشک دیدار نمی­کنند احتمال فوت در این افراد 12 درصد بیشتر است.

براساس این مطالعه، افرادی که به احتمال زیاد قرار ملاقات مربوط به تشخیص سرطان ندارند، مردان زیر 30 سال و بالاتر از 85 سال، افرادی که در مناطق فقیر نشین زندگی می کنند و افرادی که علائم مشکلات دستگاه گوارش دارند، هستند.

برای این مطالعه، محققان داده های مربوط به بیش از 100000 بیمار را که به حدود 100 پزشک عمومی مختلف در شمال انگلیس مراجعه کرده بودند، جمع آوری کردند. بیشتر بیماران (95 درصد)، قرار ملاقات خود را ادامه می دادند، اما 5 درصد از ملاقات با پزشک سر باز می زدند.

اگرچه فقط از هر 18 نفری که از قرار ملاقات خود صرف نظر کردند، 1 نفرمبتلا به سرطان تشخیص داده شد، اما نشانه های بیماری در این بیماران بطور قابل توجهی بدتر شد.

محققان دریافتند، در بین بیماران مبتلا به سرطان که قرار ملاقاتشان را از دست داده اند، 35 درصد مبتلا به بیماری پیشرفته بوده اند، در مقایسه با  19 درصد از مبتلایان به سرطان که قرار ملاقات خود را ادامه داده بودند، به احتمال زیاد نتایج بدتر را به خود اختصاص داده است.

محققان گفتند: "عدم حضور در قرارهای مراجعه فوری به سرطان مشکوک، اقلیت بیماران را شامل می شود، اما در گروه هایی تا حدودی قابل پیش بینی است اتفاق می افتد."

تحقیقات نشان می دهد که می­توان اقدامات بیشتری برای شناسایی افرادی انجام داد که در معرض خطر سرطان هستند و از مراجعه به پزشک سر باز می زنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید