بر اساس اعلام یگان موشکی انصارالله این گروه امروز بار دیگر به مواضع سعودی‌ها حمله کرده است. بر اساس اعلام منابع یمنی انصارالله امروز دو مرتبه و در دو عملیات جداگانه، فرودگاه و محل تجمع نظامیان سعودی در استان نجران عربستان را با موشک‌های بالستیک خود هدف حمله قرار داد.

یگان موشکی انصارالله یمن اعلام کرد: امروز (جمعه) دو مرتبه در دو عملیات جداگانه، فرودگاه و محل تجمع نظامیان سعودی در استان نجران عربستان را با موشک بالستیک هدف قرار دادیم.

به گزارش سلام نو، موشک «بدر۱ » در ابتدا فرودگاه نجران عربستان را هدف قرار داد که طبق اعلام این شبکه ، موشک با دقت بالایی به هدف خود برخورد کرده است.

آشیانه پهپادهای عربستان در این فرودگاه هدفی است که یگان موشکی یمن به سوی آن موشک بالستیک شلیک کرده است.

به نوشته المسیره ، سرتیپ "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به عملیات موشکی امروز ارتش و کمیته های مردمی علیه مواضع سعودی گفت: دو عملیات موشکی انجام شده با قوانین بین المللی سازگاری دارد زیرا تمام اقدامات لازم برای آسیب نزدن به غیرنظامیان اتخاذ شده بود.

از سوی دیگر در عملیاتی دیگر که ساعاتی پس از شلیک موشک بدر ۱ انجام شد، یگان موشکی یمن با موشک بالستیک «قاصم» محل تجمع نظامیان سعودی در منطقه "السدیس" در استان نجران را هدف قرار داد.

به نوشته این شبکه خبری، این عملیات از پیش حساب شده بود، زیرا تحرکات نظامیان سعودی تحت نظر نیروهای یمنی قرار داشت.

سرتیپ سریع در این خصوص گفت: این نظامیان سعی داشتند از منطقه السدیس به مرزهای ما نفوذ کنند که با عملیات دقیق شناسایی شدند و با موشک بالستیک قاصم محل تجمع آنان را با دقت بالایی منهدم کردیم.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

براثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی به شهادت رسیده اند.

هفتم تیرماه ۹۸ منابع خبری اعلام کردند که امارات تصمیم گرفته است بخش عمده ای از نظامیان خود را از یمن خارج کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید