طبق اعلام یک مقام مسئول در اتحادیه مرغداران، در حال حاضر وضعیت تخم مرغ به‌گونه‌ایست که تولید از مصرف پیشی گرفته است.

به گزارش سلام نو، رضا ترکاشوند، مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران گفت: وضعیت تولید تخم مرغ در کشور بسیار عالی است و در حال حاضر تولید تخم مرغ ۱۰ درصد فراتر از نیاز داخلی است و به طور متداول در سال‌های گذشته برای مازاد تولید، برنامه ریزی صادرات صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر بدلیل تصمیمات مقطعی و غیرکارشناسی اتخاذ شده، در زمینه صادرات با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی افزود: در برخی بازه‌های زمانی با تصمیمات غیر کارشناسی، صادرات تخم مرغ ممنوع و همین امر سبب از دست رفتن بازارهای جهانی برای صادرات شده است.

به گفته مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران تصریح کرد: در طی سال‌ها و با زحمات فراوان، بازارهای جهانی برای صادرت بدست می‌آید، اما با تصمیمی مبنی بر ممنوعیت صادرات به یکباره، بازار از دست می‌رود و ورود دوباره به آن بسیار دشوار است.

ترکاشوند افزود: حالا که صادرات تخم مرغ آزاد شده بازگشت به بازار صادراتی راحت نیست و این به معضلی برای مرغداران کشور تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: با اعمال ممنوعیت‌های صادرات در گذشته برخی مرغداران به تعهدات خود مبنی بر صادرات نتوانستند عمل کنند و همین هم باعث شده اعتماد طرف مقابل از بین برود و احساس کند که شرکت‌های داخلی تعهداتشان را بجای نمی‌آورند، از سوی دیگر مشتریان تخم مرغ ایران در زمان ممنوعیت صادرات، منتظر نمانده اند و نیازهایشان را از بازارهای دیگر تامین کرده اند و الان بازگشت به بازار بسیار دشوار است.

ترکاشوند اضافه کرد: فشار این موضوع به روی تولید داخل است، زیرا قیمت‌ها به شدت افت کرده و این موجب زیان تولید کنندگان است و عملا انتظار رونق تولید در این حوزه محقق نمی‌شود و بعضا تولیدکنندگان به فعالیتشان نمی‌توانند ادامه دهند./خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید