علیرضا کاکاوند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان لرستان خبر از بهره برداری طرح آبرسانی به ۵۸ روستای این استان در هفته دولت داد.

به گزارش سلام نو، لرستان مهندس علیرضا کاکاوند در این رابطه گفت: با اجرای این طرح ها زمینه آبرسانی به ۱۵ هزار و ۸۶۳ نفر در قالب ۱۶ طرح فراهم می شود و علاوه بر طرح های آماده بهره برداری در هفته دولت، عملیات آبرسانی به ۱۹۸ روستای استان در دستور کار قرار گرفته که بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری کار آبرسانی به این روستاها به اتمام می رسد.

وی با اشاره به خسارات وارد شده به زیرساخت های آبرسانی روستایی لرستان در سیل فروردین ۹۸ نیز اضافه کرد: در سیل فروردین ۹۸ بیش از ۴۰ درصد روستاهای استان با مشکلاتی در راستای آبرسانی روستایی مواجه شدند که با تلاش شبانه روزی همکاران در شرکت آبفار استان، آب شرب روستاها در کمترین زمان ممکن به صورت موقت وصل شد.

وصل موقت آب رسوتاهای خسارت دیده

کاکاوند افزود: بعد از وصل موقت آب رسوتاهای خسارت دیده، شرکت آبفار برای وصل پایدار آب شرب در تلاش بود که به دلیل کمبود اعتبارات در آن زمان، نتوانستیم همه روستاها را به صورت پایدار وصل کنیم.

مدیر عامل آبفار لرستان گفت: در حال حاضر اعتباری در قالب اعتبارات حوادث به آب شرب روستاها اختصاص یافته که با اخذ این میزان اعتبار، به دنبال وصل پایدار منابع آب شرب روستاها تا قبل از فصل بارندگی ها هستیم.

وی شاخص بهره مندی روستاهای کشور از آب شرب روستایی را ۷۴ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: با بهره برداری از طرح های آبرسانی روستایی لرستان در هفته دولت، میانگین شاخص بهره مندی روستاهای استان از ۷/۸۰ به ۷/۸۱ درصد خواهد رسید که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید