دولت انگلیس به دلیل اشتغال به مسئله بریگزیت، موقتا نمایندگی خود در اتحادیه اروپا را به فنلاند سپرد

به گزارش سلام نو، روزنامه گاردین به نقل از بیانیه وزارت برگزیت انگلیس نوشت: این کشور فقط در جلسات مربوط به منافع ملی از جمله امنیت، شرکت خواهد کرد و به دلیل تمرکز بر روی خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) در بیشتر جلسات با درجه اهمیت پایین تر، شرکت نمی کند.

در ادامه بیانیه آمده است: این تصمیم نشانگر این واقعیت است که تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا ۳۱ اکتبر، بسیار نزدیک است و بسیاری از بحث‌ها در نشست‌های اتحادیه اروپا درباره آینده این اتحادیه است که انگلیس در آن زمان عضو آن نخواهد بود.

وزیر برگزیت نیز گفت، مقامات انگلیسی از اکنون فقط در جلسات با اهمیت شرکت می‌ کنند و با حضور نیافتن در بیش از نیمی از جلسات می ‌توانند در وقت خود صرفه جویی کنند.

یکی از دیپلمات های اتحادیه اروپا، این تصمیم دولت انگلیس را "حماقت" خواند و گفت: «همیشه قوانین و اتفاقاتی وجود دارد که می تواند موقعیت شما را تحت تاثیر قرار دهد، اگر من جای شما بودم در این جلسات شرکت می کردم. »

گزارش ها حاکیست که تصمیم گیری ها درمورد حضور یا عدم حضور مقامات انگلیس در نشست‌های اتحادیه اروپا به صورت موردی انجام خواهد شد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در نخستین سخنرانی خود تاکید کرد که لندن تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) سال جاری اتحادیه اروپا را ترک می‌کند.

وی هچنین گفت که در صورت لزوم بدون توافق نیز از اتحادیه خارج خواهد شد.

جانسون افزود: قصد خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را ندارد اما این کشور برای چنین سناریویی آمادگی دارد.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا مشکل را با رویکرد دوستی و همکاری حل کنیم اما مادامی که طرح غیر دموکراتیک «بک استاپ» که بر پایه ایجاد شکاف در کشور وجود دارد، این کار شدنی نیست.

بسیاری از دیپلمات های اروپایی بر این باورند که رویکرد تند جانسون در این رابطه، منجر به برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام خواهد شد./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید