لیگ امسال سه مربی جذاب با سه تیم مدعی دارد. گابریل کالدرون آرژانتینی و پرسپولیس، استقلال و آندره استراماچونی و مصطفی دنیزلی و تراکتورسازی که قصد دارند سه مدعی اول لیگ باشند و با انتظار فزاینده طرفداران برای قهرمانی مواجه هستند.

شیوه رفتن برانکو از پرسپولیس باعث شد تا حضور این مربی آرژانتینی شور زیادی در بین هواداران ایجاد نکند. کالدرون از همین حالا فشار سابقه موفق برانکو را روی خود حس می‌کند و می‌داند که باید قهرمان شود.

آندره استراماچونی در استقلال؛ منجی ایتالیایی

هرچقدر حضور کالدرون برای هواداران پرسپولیس کم اهمیت بود حضور آندره استراماچونی برای هوداران استقلال هیجان برانگیز و مهم بود. مرد خوش هیبت ایتالیایی می‌تواند منجی استقلالی باشد که چند فصلی است رنگ ثبات و آرامش را به خود ندیده. استراماچونی در اوایل چهل سالگی خود به استقلال آمده و مربی جوانی است که اولین بار در سال ۲۰۰۳ و با تیم جوانان آ. اس رم طعم موفقیت را چشید.

اما این فقط ابتدای کار بود و نیمکت او روز به روز آب می‌رفت از اینتر به اودینزه و از ایتالیا به یونان و از آن جا به روسیه رفت ولی هیچ وقت عملکرد درخشان روزهای نخست اینتر را زنده نکرد تا دست آخر بعد از نزدیک دو سال بیکاری از استقلال تهران سر در بیاورد.

استراماچونی مرد تغییر و تنوع است و سیستم‌های متفاوتی را امتحان می‌کند و بیشترین چرخش را در ترکیبش دارد. برای درک میزان علاقه او به تغییر باید دانست که او در اینترمیلان یک رکورد ثبت کرد و در ۶۵ مسابقه از ۵۲ بازیکن استفاده کرد.

استراماچونی امسال کار سختی در استقلال دارد. هواداران بعد از هفت سال ناکامی در کسب عنوان قهرمانی چیزی کم‌تر از این از منجی ایتالیایی خود نمی‌خواهند حتی اگر توقع زیادی به نظر برسد. باید دید این مرد ایتالیایی توان دست‌یابی به این خواسته آن هم از پس تمام مشکلات مرسوم فوتبال ایران را دارد یا خیر؟

مصطفی دنیزلی در تراکتورسازی؛ کهنه‌کارِ موفق

مصطفی دنیزلی سرمربی جدید تراکتور قطعا یکی از جذاب‌ترین مربیان لیگ امسال است حتی اگر بعد از یک عمل قلب باز کم تحرک‌تر از گذشته باشد.

آقا مصطفی 69 ساله است و از هر دو رقیب خود پیرتر است، اما به مراتب از هر دو آن‌ها سابقه درخشان‌تری در مربیگری دارد و در کنار فاتح تریم از چهره‌های شاخص فوتبال مدرن ترکیه حساب می‌شود. دنیزلی هر چند در دو سال اخیر نتایج خوبی نداشته و بردهای کم در کارنامه خود ثبت کرده ولی سابقه او قابل قبول است.

او با پاس و پرسپولیس نتایج خوبی داشت و هرچند قهرمانی را کسب نکرد، اما مدعی قهرمانی بود و بازی‌هایی به شدت زیبا را به نمایش گذاشت و حتی پاس را نایب قهرمانی لیگ ایران کرد و به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رساند.

دنیزلی به شدت در تبریز محبوب است و هوادران امیدوارند با حضور او و ستاره‌هایی چون دژاگه و شجاعی تراکتور بالاخره قهرمان فوتبال ایران شود، آرزویی که با وجود رقبای سختی که تراکتور در برابر خود دارد، کمی دشوار است.

سلام نو – سرویس ورزشی: لیگ برتر فوتبال ایران بعد از کش و قوس‌ها فروان و تاخیر بسیار بالاخره در آستانه آغاز شدن است، لیگی که امسال مدعی قهرمانی کم ندارد، به ویژه وقتی رقبا پرسپولیس را بدون برانکو می‌بینند و امیدوارند عدم حضور برانکو و تغییرات مدیریتی، پرسپولیس را با موانع زیادی رو به رو کند.

لیگ امسال سپاهان و امیر قلعه‌نویی را دارد که یکی از تیم‌های با ثبات لیگ است و تنها به کمی شانس و اقبال نیاز دارد تا بعد از چند سال دوباره قهرمانی را پس بگیرد. علیرضا منصوریان و ذوب آهن هم دیگر تیم هایی هستند که با تقویت خود به دنبال خلق شگفتی برای علی منصور هستند، کسی که به جز استقلال با بقیه تیم‌هایش نتیجه های بدی نگرفته.

یحیی گل محمدی هم با خودروسازان یا همان پدیده در لیگ حضور دارد، مربی جوان و توانمندی که بعد از برانکو گزینه پرسپولیس بود ولی مالکان پدیده اجازه جدایی او را ندادند. یحیی امسال مهدی رحمتی را درون دروازه تیمش دارد که انگیزه زیادی برای اثبات دوباره خود دارد و می‌تواند یکی از ستاره‌های این تیم برای کسب عنوان قهرمانی باشد.

اما لیگ امسال سه مربی جذاب با سه تیم مدعی دارد. گابریل کالدرون و پرسپولیس، استقلال و آندره استراماچونی و مصطفی دنیزلی و تراکتورسازی که  قصد دارند سه مدعی اول لیگ باشند.

گابریل کالدرون در پرسپولیس؛ محکوم به قهرمانی

گابریل کالدرون آرژانتینی 59 سال دارد و از برانکو جوان‌تر است و از نظر سابقه به جز سه قهرمانی با پرسپولیس آن‌چنان تفاوتی با سرمربی سابق سرخپوشان ندارد.

گابریل کالدرون بعد از خداحافظی از دوران بازیگری در سال ۱۹۹۷ وارد دنیای مربیگری شد. او برای اولین بار به عنوان مربی تیم زیر ۲۳ سال آرژانتین منصوب شد و بعداز عملکرد قابل قبول موفق شد فعالیت رسمی خود را در عرصه مربیگری با تیم لوزان اسپورت شروع کند. او پس از شروع مربیگری در لوزان اسپورت سوئیس و کان فرانسه، روی نیمکت عربستان نشست و نتایج خوبی گرفت.

با این همه کالدرون حالا پس از دو سال بیکاری هدایت پرسپولیس را به عهده می‌گیرد و انگیزه زیادی برای موفقیت دارد. موفقیت او در پرسپولیس می‌تواند ادامه مسیر او را تضمین کند. او در سال ۲۰۱۲ نیز یکی از گزینه‌های اصلی سردار رویانیان برای هدایت سرخپوشان پایتخت بود ولی در نهایت در پرسپولیس حاضر نشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید