زمان مناسب برای بیان چنین اطلاعات مهمی را از دست ندهید.  این چیزی نیست که شما به بعد موکول کنید. اگر خیلی صبر کنید شریک زندگی تان ممکن است عصبی شود، صدمه ببیند یا به شما خیانت کند. صادق  باشید. وقتی تصمیم به گفتگو در مورد تشخیص و درمان خود گرفتید، مهم است که این کار را با صداقت انجام دهید. تا فرد احساس نکند فریب خورده است. شریک زندگی شما حق دارد بداند بیماری شما چقدر جدی است و چگونه ممکن است با داشتن رابطه با شما زندگیش را تحت تأثیر قرار دهد.

چگونه و چه زمان باید موضوع سرطان را با دوست  خود در میان بگذارید

این روزها دوستیابی پیچیده شده است و پر از تصمیمات بی نظیر است، از اینکه بفهمید چه مدت زمان قبل از تماس، باید انتظار بکشید تا انتخاب زمان مناسب برای ملاقات با خانواده‌ها است؛ اما این امر زمانی دارای استرس بیشتر خواهد بود که بخواهید در مورد سرطان با عشق تان صحبت کنید. تصمیم آنها چه خواهد بود؟ آیا آنها را می ترساند؟ یا به گونه ای دیگر در مورد شما فکر می کنند؟

تصمیم گیری در مورد چگونگی بیان موضوع، مهم است

این یک تصمیم شخصی است. برخی از افراد در انتخاب خود با اعتماد به نفس برخورد می کنند، در حالی که برخی دیگر با مقدمه چینی درباره سرطان شروع می کنند. این مهم است که بدانید شما لازم نیست  به همه بگویید که مبتلا به سرطان هستید. سرطان ممکن است بخش بزرگی از زندگی شما باشد، اما مشخص نمی کند که شما دارای چه شخصیتی هستید. با این گفته، شما باید به کسانی بگویید که در زندگی شما جدی و احتمالاً دائمی هستند.

تصمیم بگیرید در مورد سرطان خود صحبت کنید

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کنند تصمیم بگیرید چه موقع و چگونه  به شخص جدید زندگی خود در مورد بیماری سرطان تان بگویید. به صدای درونی خود گوش دهید. احتمالاً احساسات قلبی به شما می­گویند چه زمان مناسب است تا به عشق خود بگویید که مبتلا به سرطان هستید.  یک شام عاشقانه یا  یک پیاده روی طولانی میتواند فرصت مناسبی برای بیان این موضوع باشد. همچنین ممکن است این یک تصمیم خودجوش باشد یا نیاز به برنامه ریزی بیشتری داشته باشد. به خاطر داشته باشید که اگر نسبت به سرطان خود بی اعتنا هستید، این بدان معنا نیست که شریک زندگی شما همان احساس را نسبت به آن خواهد داشت. کلمه "سرطان" باعث عصبی شدن افراد می شود. به آنها فرصت فکر  کردن و تحلیل بدهید.

خیلی صبر نکنید؛ زمان را هدر ندهید

زمان مناسب برای بیان چنین اطلاعات مهمی را از دست ندهید.  این چیزی نیست که شما به بعد موکول کنید. اگر خیلی صبر کنید شریک زندگی تان ممکن است عصبی شود، صدمه ببیند یا به شما خیانت کند. صادق  باشید. وقتی تصمیم به گفتگو در مورد تشخیص و درمان خود گرفتید، مهم است که این کار را با صداقت انجام دهید. تا فرد احساس نکند فریب خورده است. شریک زندگی شما حق دارد بداند بیماری شما چقدر جدی است و چگونه ممکن است با داشتن رابطه با شما زندگیش را تحت تأثیر قرار دهد.

آماده پاسخ گویی به سوالات باشید

احتمالاً سوالات زیادی خواهند داشت تا از شما در مورد نوع سرطان و چگونگی تأثیر آن بر شما سوال کنند. شریک زندگی شما ممکن است بخواهد در مورد معالجه ومدت درمان  شما اطلاعاتی کسب کند. گاهی برخی سوالات بسیار افراطی به نظر می رسند، اما به یاد داشته باشید که این نگرانی ها طبیعی هستند و باید به آنها رسیدگی شود. برای ادامه پاسخ دادن به سوالات آماده باشید. زمان به آنها کمک می کند تا همه چیز را پردازش کنند. همه واکنش متفاوتی نشان می دهند و پیش بینی اینکه چگونه یک نفر ممکن است پاسخ دهد، دشوار است.

نسبت به  واکنش شریک زندگی خودآماده باشید

برخی از افراد ممکن است احساس کنند که نمی توانند رابطه خود را با فرد مبتلا به سرطان ادامه دهند و ممکن است رابطه عاشقانه با شما را کنار بگذارند. این واکنش معمولا ناشی از ترس است، اما بعضی از افراد واقعاً نمی توانند نظر خود را در مورد سرطان خود تغییر دهند، که اشکالی ندارد. شما به افرادی احتیاج دارید که می خواهند از شما حمایت کنند نه اینکه شما را سرکوب کنند.

اگر از بیان بیماری خود احساس وحشت شدید کرده اید، ممکن است بخواهید با نگاه کردن به موقعیت خود از زاویه دیگر، دید خود را تغییر دهید. گفتن موضوع در روزهای آغاز ین شروع رابطه، یک روش مطمئن برای از بین بردن نگرانی و استرس شما است. ادامه رابطه مطمئن تر و قدرت تحمل و درک طرف مقابل بیشتر می­شود. امیدوارم دوست دختر یا دوست پسر شما بتوانند سرطان شما را بپذیرند و شما و شخصیت شما را به جای بیماری ببینند.

شما نباید انتظار داشته باشید، آنها سرطان را نادیده بگیرند، بلکه آنها حق دارند موضوع را بدانند. در هرصورت این موضوع رابطه را تحت تأثیر قرارمی دهد. اگر آنها بتوانند شما، سرطان و همه مشکلات آن را در آغوش گیرند، احتمالاً در مسیر سریعتر بهبود و درمان قرار خواهید گرفت.

سرطان تنها یک امرنا خوشایند و منفی نیست

اگر واقعا بیماری‌ خود را با فرد مناسب درمیان بگذارید، در نهایت می بیند که نه تنها افراد می توانند بعد از سرطان دوباره عاشق شوند بلکه ممکن است فردی که به سرطان مبتلا شده است همچون یک گوهر ارزشمند شود. مطالعات نشان می دهد که سرطان افراد را به روش­های خوبی تغییر می دهد. این مطالعات  نشان داده است که بسیاری از افراد جدا از بحث درمان، تبدیل به افرادی دلسوزتر با قدرت و فروتنی بیشترخواهند شد.

همراه شدن با فرد مبتلا به سرطان

اگر شریک زندگی کسی هستید که به شما گفته مبتلا به سرطان است. به خاطر داشته باشید که در ابتدا سعی کنید با احساسات خود کنار بیایید، بیان و درک موضوع برای هردو طرف  دشوار خواهد بود. با افکار واقعی در مورد زندگی آینده صحبت کنید. موارد و مشکلات را پیش بینی کنید و راهکارهای عملی و مناسب بیاندیشید. در این صورت خواهید توانست به درک درستی از یکدیگر برسید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید