حسن رسولی در گفت‌وگو با سلام نو با اشاره رویکرد رییس جدید قوه قضاییه گفت: درباره پرونده‌هایی از جنس پروند‌های آقایان میرلوحی و مقدری به نظرم آقای رییسی که دغدغه عدالت دارند باید به صورت جدی ورود کنند و از تداوم این نوع پرونده‌سازی‌هایی که شائبه‌های جهت گیری سیاسی دارد جلوگیری کنند.

سلام نو - سرویس سیاسی : مشکلات پیش پای نمایندگان شوراهای شهر از همان روز نخست شروع شد و هنوز که هنوز است به اشکال مختلف ادامه دارد. یک روز حضور سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد تعلیق می‌شود، یک روز محمود میرلوحی به خاطر صحبت درباره شهردار قبلی تهران دادگاهی می‌شود و روز دیگر مهدی حاجتی و مهدی مقدری از شورای شهر شیراز و اصفهان راهی زندان می‌شوند.

مهدی مقدری، عضو شورای شهر اصفهان دلیل مطرح شدن اتهامات علیه خود را حمایتش از مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز، علی اصغر غروی، تجمع صنفی معلمان، دفاع از حقوق زنان و ایستادگی در برابر فساد عنوان کرده است.

حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با سلام نو درباره شائبه جهت‌گیری‌های خاص در تشکیل پرونده علیه برخی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب شوراهای شهر گفت:  اگر به محتوای پرونده آقای مقدری و میرلوحی ورود پیدا کنیم احتمال جهت‌دار بودن روند تشکیل پروند تقویت می‌شود. درباره پرونده آقای میرلوحی که من به طور مستقیم در جریان هستم ایشان به عنوان نماینده مردم درباره برخی رویدادهای دوره گذشته اظهار نظر کردند که باعث شد به سرعت برای ایشان پرونده تشکیل داده و احضارشان کنند.

وی با اشاره به روند طی شده در پرونده میرلوحی گفت: جالب‌ این‌جا است که وقتی آقای میرلوحی استدلال می‌کند که در مقام نماینده مردم در شورای شهر سخن‌ گفته مقام قضایی در رد ادعای ایشان می‌گوید چرا سخنگوی شورا به جای شما حرف نزده؟ در صورتی که چه در مجلس و چه در شورای شهر نمایندگی مردم قائم به ذات است و قابل واگذاری به غیر نیست و تمام نمایندگان مردم از نظر عهده‌دار بودن مسئولیت‌های نظارتی جایگاه و مسئولیت یکسانی دارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه می‌گوید: به آقای میرلوحی گفته شده که چرا گفته‌اند برخی هزینه‌ها به شکل خاص صورت گرفته است؟ یا چرا در ادبیات خود از نابسامانی استفاده کرده‌اند؟ این چنین مسائلی باعث صدور حکم آقای میرلوحی شده است. درباره آقای مهدی مقدری هم تا جایی که من در جریان هستم چنین است و ایشان هیچ کاری خارج از نمایندگی مردم انجام نداده است و به نظرم در این دو پرونده فرایند تشکیل، رسیدگی و صدور حکم محکومیت بیش و پیش از آنکه حقوقی باشد با جهت‌گیری خاصی دنبال شده است.

حسن رسولی در ادامه با تفکیک پرونده‌های تبانی برخی اعضای شورای شهر گفت: من برخی از احکام که درباره بعضی از اعضای شورای اسلامی شهرهای دیگر صادره شده است را با این مسائل تفکیک می‌کنم و معتقدم با نماینده شورایی که مرتکب تخلفات اقتصادی و تبانی شده باید برخورد کرد، اما درباره پرونده‌هایی از جنس پروند‌های آقایان میرلوحی و مقدری به نظرم آقای رییسی که دغدغه عدالت دارند باید به صورت جدی ورود کنند و از تدام این نوع پرونده‌سازی‌هایی که شائبه‌های جهت گیری سیاسی دارد جلوگیری کنند.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر پیگیری این پرونده‌ها از کانال‌های مختلف گفت: ما از طریق فراکسیون امید کار را به صورت رسمی پیگیری کردیم. آقای الویری هم با دادستان کل کشور صحبت کردند و مهندس هاشمی هم درباره این مسائل با آقای رییسی دیدار کرده‌اند و بنا هم داریم اگر آقای رییسی وقت بدهند این مسائل را حضوری با ایشان مطرح کنیم و درخواست کنیم که با توجه به وضعیت موجود روابط برخی شعب قضایی با نمایندگان مردم به رابطه‌ای حرفه‌ای بدل شود و اگر جرمی صورت نگرفته بود دستگاه قضایی یار و مددکار نمایندگان مردم در شوراهای شهر باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید