۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 25062698

با وجود این فراز و نشیب‌ها، در گزارش‌ها آمده که هواوی رشد مالی 30 درصد داشته و با وجود تحریم‌ها به خاطر تامین قطعات اولیه توانسته تاثیر تحریم‌های آمریکا را به شکل محسوسی کاهش دهد.

از زمان قرار گرفتن هواوی در لیست سیاه این شرکت فراز و نشیب زیادی را به عنوان عواقب تحریم های آمریکا در بازارهای جهانی تجربه کرد با این حال شرایط در بازار داخلی برای غول تکنولوژی چین همچنان بر وفق مراد است. فروش این شرکت با در نظر گرفتن زیرمجموعه آن یعنی آنر، 46.1 درصد سهم بازار چین را برایش به همراه داشته است.

البته با وجود این فراز و نشیب‌ها، در گزارش‌ها آمده که هواوی رشد مالی 30 درصدی نیمساله را تجربه کرده و با اینکه تحریم‌ها برای آن‌ها سخت‌تر از چیزی بوده که پیش‌بینی می‌کردند اما به لطف تلاش‌هایشان در زمینه تامین قطعات کلیدی و حفظ فرایندهای تولیدی توانسته‌اند تا به اینجا از عواقب تحریم های آمریکا بگریزند.

هواوی مدتی است که به برند اول بازار چین تبدیل شده و بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال، شرکت‌های داخلی تلاش مضاعفی برای افزایش فروش این برند در اوضاع نابسامان این روزها به خرج داده‌اند.

مثلا یکی از کمپانی‌های مستقر در شهر پویانگ به هر کارمندی که گوشی‌های آیفون خود را با هواوی جایگزین کند، 65 یورو کمک هزینه تخصیص می‌دهد.  مثالی دیگر از این همکاری وطن‌پرستانه، شرکتی در چانگشا است که 25 یورو به هر کارمندی که گوشی هواوی داشته باشد جایزه می‌دهد. این شرکت تحریم آمریکا را به عنوان یک هشدار تلقی کرده و آن را مقاومتی در برابر توسعه قدرت ابتکار چینی می‌بیند.

در حالی که برخی از شرکت‌های آمریکایی راهی برای از سرگیری روابط با هواوی پیدا کرده‌اند، این شرکت به دنبال دریافت مجدد لایسنس اندروید است که احتمال می‌رود به زودی برای آن‌ها عملی شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید