بسیاری از افراد عاشق انواع مواد غذایی تند هستند و غذای خود را حتما با یک چاشنی تند مثل سس تند میل می کنند. فلفل یک گیاه ساده است. دانشمندان مطالعات خود را روی فلفل ها آغاز کرده اند و بر ارتباط بین فلفل های تند برای درمان دیابت نوع دو، بیماری های قلبی،کاهش وزن و سرطان کار کرده اند. ماده موجود در فلفل کاپسایسین نام دارد که جلو رشد سلول های سرطانی را میگیرد و سبب مرگ این سلول ها می شود. در نتیجه فلفل های تند توانایی مقابله با توده های سرطانی را دارند.

مصرف زیاد نمک سبب افزایش فشار خون

از سس های تند حاوی سرکه سس تاباسکو است که اسید سازی می کند. مصرف زیاد این مواد غذایی اسید ساز می تواند منجر به اسیدوز (پایین آمدنph خون ) شوند که در صورت عدم درمان  ممکن است برای سلامتی شما خطرناک باشند. سس تند حاوی نمک است و نباید به مقدار زیاد مصرف شود. مصرف زیاد نمک سبب افزایش فشار خون و به ویژه ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

به منظور کاهش خطر فشار خون و بیماری های قلبی ناشی از آن باید مصرف سدیم را به کمتر از 1500 میلی گرم در روز برسانید. یک سس تند همراه فست فود حدود 45 میلی گرم سدیم دارد. اگر از این سس ها زیاد مصرف کنید به غذایی که خودش نمک بالایی دارد؛ نمک اضافه کرده اید. در صورتی که از سس تند استفاده می کنید به مواد بکار رفته در آن دقت کنید.

فلفل حاوی مقادیر زیادی از ویتامین C

هزاران نوع فلفل تند، وجود دارد که ارزش های غذایی زیادی دارند. فلفل سبز مصرف کنید. مقداری از این فلفل به اندازه ی نصف یک فنجان دارای کالری، قند و کربوهیدرات، مواد مغذی کم چرب و بدون کلسترول است. فلفل حاوی مقادیر زیادی از ویتامین C است. ویتامین C باعث متابولیسم سریع، بهبود بافت های شناختی، تکامل حیات انتقال دهنده عصبی، بهبود عملکرد سیستم ایمنی، بهبود زخم ها و جذب آهن بدن ارتباط دارد.

فلفل و خواص ضد درد

اعجاب واقعی فلفل های تند در این مورد است که خواص ضد درد دارند و در پماد های ضد درد از آن ها استفاده می شود.

سس تند از انواع فلفل ها مانند هبانرو، تاباسکو، فلفل هندی و فلفل هاپانو تهیه می شود. این فلفل ها مانند اکثر غذاهای گیاهی شامل کیفیت های متفاوتی است که می تواند برای سلامتی شما مثمر ثمر باشد. یک ترکیب فعالی در فلفل که آنها را تند می کند کاپسایسین نام دارد که برای سلامت مفید است. طبق تحقیقات انجام شده کاپسایسین متابولیسم را افزایش می دهد، اثر آنتی اکسیدانی دارد و در پیشگیری از بیماری موثر و مفید است.

غذاهای تند و  پیشگیری از دیابت

تحقیقات انجام شده در سال 2006 نشان داده است هنگامی که افراد از مواد غذایی تند استفاده می کنند که حاوی کاپسایسین است؛ سطح انسولین آنها کاهش می یابد. این مطالعه نشان داد؛ استفاده از وعده های غذایی حاوی کاپسایسین و تند مزه ممکن است در پرهیز مواد غذایی که باعث افزایش هیپرسیونومی یا کاهش سطح انسولین هستند و منجر به مقاومت انسولین و دیابت نوع دو می شوند مفید باشند.

غذاهای تند و کنترل وزن

همانطور که در مقاله منتشر شده در لوس آنجلس تایمز در سال 2007 اشاره شده است:استفاده از سس تند متابولیسم بدنتان را تا ساعت ها بعد از خوردن آن افزایش می دهد که می تواند وزنتان را کنترل کند و از چاقی بیش از حد شما جلوگیری کند. البته باید توجه داشته باشید که فلفل ها در واقع وزن شما را کاهش نمی دهند! بررسی که در سال 2013 بر روی حیوانات انجام شده است نشان داد که وعده های غذایی مصرف شده با سس تند سطح هورمون گرلین را که محرک گرسنگی است کاهش می دهد و در مقابل سطح هورمونی را که اشتها را کاهش می دهد بالا می برد. با تند کردن غذای مصرفی خود کالری کمتری دریافت می کنید و با این روش بهتر می توانید وزن خود را کنترل کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید