فرض کنید با هزاران ذوق و شوق، تلویزیونی خریده‌اید که سالیان سال برایتان کار کند، اما ناگهان تلویزیون به مشکل میخورد، مات میمانید که چه اتفاقی افتاده است؟ چرا تصویر یا صدا ندارد؟ و مشکلاتی از این قبیل که امکان دارد برای هر تلویزیونی به وجود بیاید. شاید اولین فکر در این مواقع این باشد که به چه کسی و کجا خبر بدهم؟

گلدیران با ارائه خدمات پس از فروشِ قوی، سالیان طولانیست که در هنگام سختی ها در کنار مشتریان خود هست و با داشتن تکنسین‌های متخصص و حرفه‌ای، نگرانی برای تعمیرات را بی معنا کرده است. اگر دستگاه هیچ پشتیبانی نداشته باشد و یادتان بیاید که قبل از خرید دستگاه، جملاتی از دوستانتان شنیده‌اید که پشتیبانی نمی‌خواهد یا جملاتی مشابه این، آن زمان است که متوجه می‌شوید، دستگاهی که پشتیبانی و خدمات پس از فروش نداشته باشد، یعنی همراهی در سختی ها ندارید. در این مقاله سعی داریم علت‌های بروز مشکل در تلویزیون، و ترفندهای حل آن در خانه را برایتان بیان کنیم. با ما همراه باشید!

تعمیر تلویزیون که روشن نمی‌شود

برای رفع مشکل روشن نشدن تلویزیون خود، مراحلی که در ادامه بیان می‌کنیم را انجام دهید؛

در این مورد حتما چک کنید پریز و یا محافظ برق مشکلی نداشته باشد، بعد دستگاه را به برق مستقیم وصل کنید تا متوجه شوید ایراد از محافظ است یا تلویزیون؟

دقت کنید در برخی مدل‌های قدیمی، یک کلید پاور (دکمه روشن و خاموش) پشت یا زیر دستگاه قرار دارد، که لازم است آن را روی حالت روشن قرار دهید، پس حتما دکمه‌ی پاور دستگاه را چک کنید .

اگر دیدید که فقط لوگوی ال جی را نشان می دهد و دیگر تصویر نمی‌آید، حتما باید کار را به کاردان بسپارید تا تلویزیون به صورت تخصصی چک شود.

اگر به طور کلی برق وارد دستگاه نمیشد، دستگاه هایی مثل محافظ برق را از تلویزیون جدا کنید و آن را جداگانه بررسی کنید که سالم است یا نه؟ شاید ایراد اصلا از محافظ برق باشد.

در نهایت اگر کلا دستگاه روشن نمیشد، خبر خوب این است که تعمیر تلویزیون در این حالت نیز ممکن است. کارشناسان حرفه‌ای ما به راحتی می توانند تعمیر تلویزیون ال جی را برایتان انجام دهند.

تعمیر تلویزیون که تصویر ندارد

زمانیکه تلویزیون شبیه به رادیو شده و فقط صدا داریم، برای رفع مشکل آن و تعمیر تلویزیون کافیست در ادامه با ما همراه باشید.

در گام اول برای تعمیر تلویزیون چک کنید که تلویزیون روشن باشد.

در مرحله بعد، دکمه منو(Menu) یا دکمه Home را روی کنترل فشار دهید و چک کنید تصویر منو ظاهر می گردد یا خیر؟ اگر تصویر منو روی تلویزیون ظاهر شد، با ورودی‌های دیگر مثل فلش، HDMI و... چک کنید. در صورتیکه تلویزیون در ورودی‌های دیگر نیز تصویر ندارد، میبایست دستگاه توسط کارشناسان حرفه‌ای بازدید گردد.

اما گاهی ممکن است گزینه صرفه جویی در مصرف برق، روی حالت " نمایشگر خاموش " باشد که با زدن یکی از دکمه‌ها تصویر مجدد نمایش داده می‌شود ؛

در صورتی که تصویر وجود دارد اما کم نور است، سه بار پشت سرهم دکمه mute روی کنترل را فشار دهید، تا تنظیمات تصویر بازنشانی شود و در صورتی که موفق نشدید وارد قسمت تنظیمات بشوید، گزینه صرفه جویی در مصرف برق را خاموش کنید و حالت تصویر را روی درخشان قرار دهید .

بعد از انجام دادن این مراحل اگر هنوز تلویزیونتان تصویر ندارد، برای تعمیر تلویزیون باید از کارشناسان حرفه‌ای کمک بگیرید، تا با شناخت دقیقی که از قطعات تلویزیون دارند، عیب اصلی را پیدا کرده و تعمیر تلویزیون ال جی را انجام دهند.

تعمیر تلویزیون که صدا ندارد

برای تعمیر تلویزیون ال جی که صدا ندارد، انجام مراحل زیر می‌تواند ایراد را رفع نماید؛

ابتدا چک کنید تلویزیون در حالت بدون صدا (Mute) نباشد.

بررسی کنید در قسمت منوی صدا ، خروجی صدای تلویزیون، روی حالت بلندگوی تلویزیون قرار داشته باشد.

مرحله بعد بررسی نمایید که تلویزیون در ورودی‌های دیگر صدا دارد یا خیر؟ می‌توانید از فلش یا اتصال دستگاه جانبی دیگری از طریق کابل HDMI ، برای بررسی این مورد استفاده نمایید.

در صورتی که این موارد را چک کردید و مشکل برطرف نشد، برای تعمیر تلویزیونی که صدا ندارد، باید دستگاه توسط تکنسین‌های متخصص بازدید شود.

صدای تلویزیون ضعیف است

درصورتیکه که صدای تلویزیون ال جی ضعیف است یا کاهش یافته، در قدم اول برای تعمیر تلویزیون، حالت صدا را در منوی صدا، بر روی حالت استاندارد قرار دهید تا صدا را در بهترین حالت را چک کنید.

ممکن است به دلیل کیفیت پایین صدای شبکه‌ها، صدای تلویزیون ضعیف باشدپس صدا را در شبکه های مختلف بررسی کنید .

بعضی از دستگاه‌ها، بسته به مدل دارای باندهای 6 ، 10 و یا 20 وات هستند، که پایین بودن صدا در این مدل ها کاملا طبیعی است. برای بهتر شدن صدای تلویزیون، پیشنهاد میکنیم از سینمای خانگی یا ساندبار استفاده کنید. اما برای استفاده از سینمای خانگی، باید توجه کنید که آیا دستگاه پورت خروجی صدای مورد نیاز را دارد یا خیر؟

در غیر این صورت فکر نکنید که اینجا آخر راه تلویزیون شماست، برای رفع این ایراد، نیاز به مراجعه تکنسین متخصص آن است، تا به خوبی بتوانند تعمیر تلویزیون ال جی را برایتان انجام دهند.

آب خوردگی پنل تلویزیون

آب خوردگی در تلویزیون می‌تواند علت های مختلفی داشته باشد، که اغلب آن‌ ها از عدم استفاده درست از تلویزیون ناشی می‌شود. اما شایع ترین علت آب خوردگی تلویزیون به دلیل نگهداری و تمیز کردن نادرست آن می‌باشد.

آب خوردگی پنل تلویزیون گاهی حین تمیز نمودن دستگاه اتفاق می‌افتد. طبق دفترچه راهنمای دستگاه، باید مایع تمیز کننده را بر روی پارچه بپاشید. سپس فقط پارچه را به آرامی و با احتیاط بر روی ماژول بکشید. اما باید بگوییم که متاسفانه برخی افراد، مستقیما مایع تمییز کننده را روی ماژول می‌پاشند و فکر عواقب بعد از آن را نمی‌کنند، که خود همین کار باعث نفوذ مایع به داخل تلویزیون می‌شود و نهایتا خرابی ماژول، خطوط نازک یا پهن عمودی روی تلویزیون را در پی دارد. این مشکلات نیاز به بررسی و تعمیرات تلویزیون دارد.

توجه کنید که تعمیر وسایل الکتریکی توسط خودتان ریسک زیادی دارد و ممکن است آشنا نبودن شما با تعمیرات، خسارت‌های دیگری وارد کند. باید کارشناسان حرفه‌ای را خبر کنید تا با شناخت دقیقی که از قطعات تلویزیون دارند، عیب اصلی را شناسایی کرده و تعمیر تلویزیون ال جی را انجام دهند.

و در نهایت؛

آنچه مسلم است، همیشه ساده ترین راه، بهترین راه نیست. وقتی تلویزیون خراب می‌شود، شاید مراجعه به یک تعمیرکار محلی، آسان‌‌ترین راه ممکن برای تعمیر آن باشد. اما آیا بهترین راه هست ؟

در دنیای امروزی، هر خدمتی که با تعهد همراه نباشد، هیچ ارزشی ندارد، گلدیران علاوه بر سابقه طولانی در زمینه پشتیبانی لوارم خانگی، با داشتن تکنسین‌های حرفه‌ای، همراهی مطمئن در هنگام تعمیرات است. گلدیران بعد از انجام خدمات، تعهدش به شما شروع می‌شود، نه تمام! اتمام تعهد، درست همان چیزیست که به تعمیرکاران غیرمجاز اجازه میدهد وقتی از منزل شما خارج شدند، دیگر جواب تلفن شما را ندهند. پس اعتماد به یک پشتیبان قوی، با داشتن تکنسین‌های حرفه‌ای، بهترین تصمیم است تا در هنگام خرابی‌ها نگرانی نداشته باشید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید