برخی از کاربران فضای مجازی معتقدند که رویکرد صداوسیما در قبال موسیقی بسیار منفی بوده و به نوعی به این هنر خیانت کرده است، البته چند تن از آن‌ها هم نظر دیگری داشتند و مدافع رویکرد این سازمان در حوزه موسیقی هستند.

به گزارش سلام‌نو، مدت هاست که رویکردی که سازمان صداوسیما در قبال موسیقی در پیش گرفته است مورد نقد متخصصان و فعالان این حوزه قرار گرفته و هر از چندی هم این انتقادها به صورت علنی و در قالب اعتراض‌ها اعلام می شود، تازه‌ترین نمونه این اتفاق حسین علیزاده است که در نشست خبری جشنواره موسیقی جوان از نحوه برخورد صداوسیما با موسیقی به شدت انتقاد کرد و در یک کلام گفت: «وای به حال مملکتی که صداوسیمایش درکی از موسیقی نداشته باشد.»

خبرآنلاین به همین منظور در نظرخواهی از کاربران خود خواست تا نظراتشان را درباره رویکرد این سازمان در قبال موسیقی مطرح کنند، بر همین اساس بخش زیادی از کاربران نظر منفی نسبت به رویکرد صداوسیما در باره موسیقی داشتند و معتقد بودند که نحوه برخوردی که با این هنر می‌شود دست کمی از خیانت ندارد. مانند کاربری که نوشت: «به نظر من که صداوسیما به موسیقی این مملکت خیانت می کند، تمام.»

یا مرتضی که درباره ممنوعیت نمایش ساز در تلویزیون، اینطور نظر داد: «صدا و سیمایی که به جای نشان دادن حداقل سازهایی که ایرانی هستن یک ردیف گلدون و گل و درخت میچینه جلوی اونا که یه وقت ملت با دیدن یه ساز مثلا تار مرتکب فعل حرام نشن ولی ادوات استعمال مواد مخدر و نحوه استعمال اونو با زوم ۱۰۰ درصد نشون میده به درد لای .... میخوره. ولی شما ببین همین آلات موسیقی رو توی هر کنسرت ۱۰۰ هزار تومن میدی و با جیغ و هوررا میبنی هیچ فعل حرامی هم مرتکب نمیشی اگه توی تلویزیون حرومه چرا توی سالن و کنسرت ها حروم نیست.»

کاربر دیگری هم از تاثیر صداوسیما بر افت سلیقه موسیقایی مردم نوشت: «رویکرد صدا و سیما متاسفانه فقط منجر به افت سلیقه هنری موسیقی در کشور شده. موسیقی فاخر سنتی و ملی ما در تلویزیون جایی ندارند و حتی سازها نشان داده نمیشوند، جامعه برای نیازهای موسیقایی خودش روی به هر چیز موجود از جمله آثار بی کیفیت و کم کیفیت که در دسترس هست میاره. موسیقی غربی بد نیست ولی باید به طرز صحیح و در کنار موسیقی سنتی عرضه بشه وگرنه در نبود یکی دیگری بدون حد و مرز ارائه میشه و کنترلی برای کیفیتش وجود نخواهد داشت.»

در واقع نشان ندادن ساز، رواج موسیقی‌های بی‌کیفیت، بی توجهی به موسیقی اصیل ایرانی و هنرمندان این حوزه و بلاتکلیفی در برخورد با این پدیده از جمله عناوین شاخصی بودند که منتقدان به رویکرد صداوسیما در نظرات خود به آن‌ها اشاره کردند.

در این بین تعداد اندکی از کاربران هم معتقد بودند صداوسیما در حوزه موسیقی رویکرد قابل دفاعی داشته است، مانند یکی از کاربران که نوشت: «...واقعیت اینه بعضی از برنامه‌های موسیقی تلویزیون مخصوصا شبکه چهار فوق العاده است و از کلاس بسیار بالایی برخورداره. همینطور بعضی بخشهای رادیوشب در شبکه شما موسیقی سطح بالایی را ارائه میدهند. البته و متاسفانه برنامه های ضعیف هم بسیار داریم.»/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید