باران‌های شدید در هند حداقل ۲۵ ناحیه از ۳۳ ناحیه ایالت "آسام" را تحت تاثیر قرار داده و خانه یک میلیون نفر را تخریب کرده است.

به گزارش سلام نو، مقامات هند هشدار داده‌اند وضعیت بارندگی‌ها در این کشور در روزهای آینده تشدید خواهد شد.

بارندگی‌های موسمی شدید ظرف ۷۲ ساعت گذشته منجر به کشته شدن ۱۰ نفر در ایالت "آسام" هند شده و هم‌چنین پیش‌تر نیز این بارندگی‌ها در ایالت "آروناچال پرادش" که در مرز با چین در منطقه تبت واقع شده شش قربانی گرفته بود.

رود "براهماپوترا" که از هیمالیا به هند جریان یافته و سپس به بنگلادش می‌رود، طغیان کرده و بیش از ۱۸۰۰ روستا را در ایالت "آسام" که با بیشترین هشدارها نسبت به بارندگی‌های سنگین مواجه است، زیر آب برده است.

باران‌های شدید حداقل ۲۵ ناحیه از ۳۳ ناحیه ایالت "آسام" را تحت تاثیر قرار داده و در حالی که سطح آب در رود "براهماپوترا" هم‌چنان افزایش می‌یابد، پیش‌بینی‌ها نیز حاکی از افزایش بارندگی‌ها در سه روز آینده است.

پارک ملی "کازیرنگا" در ایالت "آسام" نیز که محل نگهداری از کرگدن‌های تک شاخ در معرض خطر انقراض است با سیل‌گرفتگی مواجه شده است. به گفته مسئولانِ این پارک، کرگدن‌ها و دیگر حیوانات به مناطق مرتفع‌تر پارک منتقل شده‌اند.

مقامات از مردم خواسته‌اند تا به مناطق مرتفع‌تر رفته و تا حد امکان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

سیلاب‌ها و رانش زمین به دلیل بارندگی‌های شدید موسمی علاوه بر ایالات "آسام" و "آروناچال پرادش"، دیگر ایالات شمال شرقی هند از جمله "مگالایا"، "سیکیم" و "میزورام" را نیز تحت تاثیر قرار داده است. در ایالت "میزورام" سیلاب‌ها منجر به زیر آب رفتن ۴۰۰ خانه تنها در یک شهر شده است.

بنا بر گزارش شبکه خبری الجزیره، نیروهای امدادگر تاکنون ۷۵۰ نفر را تنها در دو ایالت "آسام" و ایالت مجاور آن "بیهار" نجات داده‌اند./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید