محمدرضا میرشاه ولد، یکی از هنرمندان عرصه کاریکاتور در یکی از پُست های خود کاریکاتوری را منتشر کرده است که موضوع اخیر درمورد کشتن خرس را به تصویر کشیده است.

این کاریکاتور واکنش های متفاوتی به همراه داشت و او در این مورد نوشته است:

واقعاً از کِی اینجوری شدیم؟ کارتون: محمّدرضا میرشاه ولد. وقتش رسیده توی تابلوهای راهنمایی رانندگی یه تجدیدنظر بکنیم...نظر شما چیه؟

#خرس_کشی#خرس#توله_خرس_سوادکوه#انسان_وحشی#حیوان_اهلی#کارتون#کاریکاتور#تلخ#محمدرضا میرشاه ولد#حیوان_شدیم#جامعه_ما#عبور_حیوانات_وحشی#محل_عبور_حیوانات_وحشی#تابلوی_راهنمایی_رانندگی

این کاریکاتور محمدرضا میرشاه ولد واکنش های بسیاری را به همراه داشت و برخی از کاربران این طور نوشتند:

هومن خلعتبری نوشت:

خیلی وقته...!خیلی وقته!فقط جلو آینه نمی ریم که خودمون رو ببینیم...از وقتی که ساعت ۴صبح برای دیدن دار زدن یکی دیگه با کیسه تخمه و بچه کوچک به بغل ایستادیم به انتظار دیدن شو! از وقتی که سگ رو بستیم به سپر ماشین و رانندگی کردیم! از وقتی گربه رو از گوش دو دستی گرفتیم و آویزون کردیم! از چی و کجا برات بگم...گفتم که خیلی وقته...فقط حواسی دیگه برا آدم باقی نمونده که جمع باشه یا تفریق...خیلی وقته...اون آینه کو...؟!؟

کاربری نوشت:

خیلی وقته ناامید شدیم از جامعه

کاربری نوشت: جسارتاً ما فقط داریم این فرهنگ رو یدک می کِشیم

طی یک دهه گسترش شبکه های مجازی شاهد انتشار کلیپ های مختلفی از حیوان آزاری بوده ایم، اما یک نکته قابل تأمل وجود دارد و آن این که به ندرت در کلیپ ها زنی را در مقام حیوان آزار دیده ایم. در آخرین کلیپ پخش شدهاز این صحنه های دلخراش، صدای ملتمسانه یک زن را می شنوید که درد و زجر یک توله خرس را فریاد می زند.

چرا در حوادث حیوان آزاری زنان حامی حیوانات اند؟ پاسخ این سوال را باید در نظر اکوفمنیست ها جستجو کرد. اکوفمنیست ها معتقدند واژه های طبیعت و زمین مونث اند، جنگل ها بکراند، طبیعت مادر ماست. چرا که چونان زنان و مادران به کار زایش و تولید مثل مشغول است و دربردارنده ی عشق و حامل آن است. زمین عاشقانه تولید می کند و آن را به آدمیان می بخشد. زنان بیش از مردان به طبیعت نزدیک هستند. رابطه ی زنان با طبیعت به دلیل ساختار بیولوژیک بدن شان، تولید و بازتولید، آشنایی با درد و نزدیکی به کودکان، بیشتر از مردان است. تجربه های زنانه، به نزدیک شدن به طبیعت کمک می کند. به نظر اکوفمنیست ها نیروهایی که می کوشیدند طبیعت را رام کرده و به زمین تجاوز کنند، از آنِ دانش، فناوری و عقلانیت بودند و این ها همه، پروژه های مردانه اند. مسببان این نابودی محیط زیست، مردانی بودند که طبیعت را به مجموعه ای از منابع قابل بهره برداری و تبدیل شدن به کالا فرو می کاستند. سرکوب مردسالارانه زیر عناوین سود و پیشرفت، طبیعت را ازبین می برد. مسائل محیط زیست نتیجه ی سلطه ی مردان هستند و اگر زنان با مردان برابر بودند یا بر آن ها توافق داشتند، مسائل محیط زیست بسیار کمتری داشتیم.

طرز رفتار جامعه با محیط زیست، حیوانات و منابع محیط زیست و طرز رفتار آن ها با زنان به موازات یکدیگر است. جامعه ی پدرسالار برای بقای فرهنگ پدرسالاری، به ادامه ی غارت و نابودی زمین می پردازند. فلسفه ی مردسالاری بر احتیاج خود مبنی بر کنترل زن های متمرد و سرزمین های سرکش تأکید می کند.

کاریری نوشت:

از وقتی فرهنگون رو با یه تصادف فرستادیم توی کما...برای نابودی یه کشور نه نیازی به جنگ هست نه نیازی به تحریم نه نیازی به فشار اقتصادی نه نیازی به هیچ چیز دیگر...کافیه فقط کافیه ریشه فرهنگ رو خشک کنی، حتی اگر اون کشور ۷تا جونم داشته باشه، کم کم نابود میشه، ما خیلی وقته نابود شدیم..چون ریشه فرهنگون رو بریدند..وقتشم نرسیده هنوز...

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید