۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 20286893

پلانتین یکی از مواد غذایی ثابت در رژیم غذایی مردم ساکن کشورهای گرمسیری محسوب می شود و شباهت ظاهری به نسبت زیادی با موز دارد.

گفتنی است که پلانتین منبعی غنی از کربوهیدارت های پیچیده، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد همچنین پلانتین از نظر مواد مغذی گزینه ای سرشار از فیبر، ویتامین های A، C، و B6 و مواد معدنی منیزیم و پتاسیم است.

کاربردهای پلانتین

به طور کلی باید در نظر داشت که پلانتین بیشتر به صورت سرخ شده و در کنار ظرف غذا در رستوران ها یا روی بستنی قرار می گیرد هر چند این گونه مصرف چندان توصیه نمی شود به خصوص برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که پلانتین گزینه ای عالی برای دستورالعمل های بدون گلوتن یا دوستدار رژیم غذایی پالئو، مانند پن کیک های پالئو، است همچنین پلانتین را می توان به عنوان یک سبزی نشاسته ای یا جایگزینی برای سیب زمینی مورد استفاده قرار داد چرا که بافت و عطر و طعم ملایم پلانتین در حالت پخته یا گریل شده بیشتر خود را نشان می دهد.

یکی دیگر از انواع مصرف پلانتین این است که آن را  به یک خورش حاوی گوشت یا سبزیجات اضافه کرده و یا  اینکه آن را به همراه ماهی گریل کرد.

آشنایی با خواص پلانتین

آنچه مسلم است پلانتین دارای خواص درمانی بسیاری می باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

به طور حتم یکی از مهم ترین خواص مصرف پلانتین کاهش وزن و افزایش سوخت و سار می باشد چرا که فیبر و نشاسته موجود در پلانتین کربوهیدارت های پیچیده هستند که البته فیبر و کربوهیدارت های پیچیده نسبت به کربوهیدارت های موجود در غذاهای پردازش شده کمتر پردازش شده و آرام‌تر گوارش می شوند. آنها احساس پری و سیری را برای مدت زمان طولانی‌تری پس از وعده غذایی حفظ می کنند که می تواند به معنای پرهیز از پرخوری و مصرف مواد غذایی ناسالم باشد.

کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی  را می توان یکی دیگر از مزایای استفاده از پلانتین نام برد چرا که این میوه سرشار از پتاسیم  است که خود می تواند برای حفظ مایعات سلولی و بدن که ضربان قلب و فشار خون را کنترل می کنند تاثیرگذار باشد.

بدیهی است که فیبر موجود در پلانتین نیز به کاهش کلسترول کمک می کند که این خود برای عملکرد مناسب قلب نیز بسیار موثر خواهد بود.

در پایان باید خاطر نشان کرد که بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز می تواند در زمره دیگر مزایای استفاده از پلانتین قرار گیرد چرا که فیبر موجود در این میوه خود می‌تواند باعث بهبود عملکرد است و همچنین مانع ابتلا به یبوست نیز شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید