دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: متاسفانه تعداد معتادین متجاهر در کشور رقم بزرگی است و بسیاری از جرایم عمومی در کشور از قتل و جنایت تا سرقت ناشی از جرایم مواد مخدر است.

به گزارش سلام نو،  سردار اسکندر مومنی در مراسم مبادله تفاهمنامه همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور که در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود : بسیاری از جرایم عمومی در کشور از قتل و جنایت تا سرقت ناشی از جرایم مواد مخدر است.

وی با اشاره به اولویت‌های ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: اولویت ستاد جمع آوری، نگهداری، درمان، ساماندهی و بازپروری معتادان متجاهر در کوتاه مدت معتادان متجاهر و خیابانی را تا پایان امسال از سراسر کشور جمع‌آوری و ساماندهی می کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: مطالبه همه مسئولان، مردم و افکار عمومی این است که با این پدیده علنی برخورد لازم را داشته باشیم.

وی اضافه کرد:موضوع مبارزه با مواد مخدر و ارتباط آن با آسیب‌های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و کشور ما در کنار افغانستان قرار دارد که در 20 سال اخیر تولید مواد مخدر در این کشور 50 برابر رشد کرده و از 200 تن به 10 هزار تن رسیده است.

وی افزود : حدود 70 درصد زندانیان کشور مرتبط با مواد مخدر هستند و 55 درصد طلاق‌ها ناشی از مواد مخدر است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اردوگاه فشافویه هم اکنون حدود هزار و 700 نفر ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر دارد که بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا و اجرایی می‌شود، این ظرفیت به پنج هزار نفر افزایش می‌یابد.

مراسم مبادله تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز با حضور اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها اقدامات تأمینی و تربیتی در اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی فشافویه برگزار شد./ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید