کمیسر خاورمیانه‌ای کمیته بین‌المللی حقوق بشر افزود: هیچ طرفی مسئول به آتش کشیده شدن نفت کش‌ها در بندر الفجیره نیست و متهم کردن ایران و یا هر طرف دیگری در ردیف اتهامات سیاسی قرار می‌گیرد که در خاورمیانه موفق نبوده است.

به گزارش سلام نو، هیثم ابو سعید، کمیسر خاورمیانه‌ای کمیته بین‌المللی حقوق بشر در سخنانی اظهار کرد که رژیم صهیونیستی از طریق هم‌پیمانانش در منطقه و جهان برای تحریف حقایق تلاش می‌کند و این رژیم در عملیات خرابکارانه اخیر در بندر الفجیره امارات و انفجار چند نفت‌کش اماراتی و سعودی نقش مستقیم داشته است.

وی افزود: از آنجایی که بندر الفجیره و دیگر بنادر منطقه تحت تسلط کامل سامانه نظامی آمریکا است، بنابراین تنها این کشور به طور مستقیم مسئول اتفاق مذکور است. به عبارت دیگر هیچ طرفی مسئول به آتش کشیده شدن نفت کش‌ها در بندر الفجیره نیست و متهم کردن ایران و یا هر طرف دیگری در ردیف اتهامات سیاسی قرار می‌گیرد که در خاورمیانه موفق نبوده است.

هیثم ابو سعید در ادامه با اشاره به نشست‌های اخیر مکه گفت: خاورمیانه در حالتی از تنش به سر می‌برد که این تنش با برگزاری کنفرانس‌های منطقه‌ای و بدون یافتن راه حلی برای بحران‌ها و حل و فصل مسائل، پیچیده تر شده است. آنها با این کار اوضاع انسانی را بزرگ و ترسناک جلوه می‌دهند و اوضاع معیشتی نیز بحرانی می‌شود و این در حالی است که ما شاهد افت قابل ملاحظه در نظام اقتصادی هستیم./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید