در کشورهای مسلمان، اغلب مردم به دلیل این که روزه می گیرند غذاهای متفاوتی را برای وعده افطار خود تهیه می کنند که در این مطلب به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

خوراک میگو با ادویه کاری در کشورهای اندونزی و مالزی

کشورهای اندونزی و مالزی از جمله کشورهای مسلمانی هستند که برای وعده افطار خود غذاهای متنوعی را تهیه می کنند که یکی از این غذاها، خوراک میگو با ادویه کاری است.

میگو، فلفل چیلی، آب آناناس، زرچوبه و‌آب نارگیل از جمله مواد لازم برای تهیه این خوراک سالم هستند.

ادویه کاری به غذاها عطر و طعم خوشمزه ای می دهد و در خوراک میگو هم علاوه بر خوش رنگ کردن این غذا به آن طعم بسیار خوبی می دهد.

افرادی که به غذاهای سالم و دریایی بسیار علاقه دارند می توانند خوراک میگو با ادویه کاری را تهیه کنند و از خوردن آن لذت ببرند.

دمپختک با مرغ در کشور نیجریه

نیجریه یکی دیگر از کشورهایی است که برای وعده افطار خود غذای خاصی را دارند که مردم دیگر کشورها هم می توانند آن را تهیه کنند.

دمپختک با مرغ غذایی است که علاوه بر برنج، دارای مرغ مزه دار شده و نخود فرنگی و جعفری و...است که در کشور ما هم جزو پرطرفدارترین غذاهای ایرانی محسوب می شود.

به دلیل وجود مرغ در این غذا و برای رفع بوی بد آن می توان مرغ را با ادویه های مخصوص و پیاز طعم دار کرد و هنگام پخت از گوجه فرنگی، عصاره گوشت و یا مرغ استفاده کرد و برای طعم بهتر و خوشرنگ تر شدن آن از نخود فرنگی و جعفری هم استفاده کرد.

پوره مرغ طعم دار با زنجبیل در کشور فیلیپین

مردم مسلمان فیلیپین برای وعده افطار خود از پوره مرغ طعم دار با زنجبیل استفاده می کنند.

آن ها برای تهیه این غذا از موادی چون پوره مرغ طعم دار، آب، تخم مرغ پخته شده، ماهی آنچوی سرخ شده و نان تست استفاده می کنند که این غذا برای سلامتی بدن بسیار مقوی و مفید است.

استفاده از پودر زنجبیل می تواند در سلامتی این پوره مرغ طعم دار بسیار تأثیرگذار باشد و به جای روغن های مایع می توان از روغن زیتون و برای خوش عطر کردن و رفع بوی بد مرغ و ماهی می توان از سیر تازه استفاده کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید