در دنیایی که کوچک‌ترین بحثی می‌تواند به سرعت در شبکه‌های مجازی باز تولید شود چنین اشتباهی دیگر یک اشتباه ساده نیست بلکه اقدامی خلاف امنیت ملی، اتحاد و همدلی ایرانیان است و باید تغییر رویه‌ای جدی صورت پذیرد.

سلام نو – سرویس سیاسی: رادیو را روشن می‌کنی و بخشی از سخنان رهبری را می‌شنوی که تاکید دارند باید به تمام همسران پیامبر احترام گذاشت چنان که علی احترام آن‌ها را حتی بعد از جنگ حفظ کرد. چند ساعت بعد تلویزیون را روشن می‌کنی و پخش زنده یکی مولودی را تماشا می‌کنی که در آن نه تنها به سه خلیفه اول فحش داده می‌شود بلکه با بدترین لفظ ممکن از عایشه، یکی از همسران پیامبر و از شخصیت‌های مورد احترام اهل سنت یاد می‌شود، لفظی چنان شنیع که قابل وصف نیست.

ساعاتی بعد صدا و سیما اطلاعیه‌ای منتشر می‌کند می‌نویسد:

"متاسفانه یک مداح بر خلاف سیاست های وحدت آفرین رسانه ملی عمل کرده که این رفتار به هیچ وجه مورد تایید شبکه نبوده و ضمن محکوم کردن آن شبکه پنج سیما از همه برادران و خواهران اهل سنت عذرخواهی می کند. لازم به ذکر است برخورد قاطع با تمامی افرادی که در این اتفاق نقش داشته اند، حتما صورت می گیرد."

مثل همیشه صدا و سیما هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند و بعد ماجرا را با یک عذرخواهی ساده جمع می‌کند و هیچ اتفاقی که نشانی از تحول واقعی باشد نمی‌افتد.

اشتباه گریز ناپذیر است، اما...

واقعیت این است که اشتباه در کار رسانه گریز ناپذیر است و در این مورد هم برنامه زنده بود و در لحظه کاری نمی‌شد کرد، اما مشکل این جا است که این دست از اشتباهات صدا و سیما حاصل یک اتفاق نیست بلکه حاصل ساختار و سیستم غلطی است که در هر زمینه‌ای مبتذل‌ترین محصول ممکن را تولید می‌کند و مسئولینش فکر می‌کنند هر مشکلی با بخشنامه و دستور به سادگی حل می‌شود.

بگذارید به وقایع اخیر رسانه به اصطلاح ملی که قرار بود دانشگاه باشد نگاه کنیم. متخصصان رسانه و اهالی فن مدت‌ها به صدا و سیما ایراد می‌گیرند که برنده باش مصداق یک برنامه قمار بازانه است و درآمد آن غیر روشن و روند مسابقه بسیار پر اشکال است، اما علی فروغی مدیر ژن خوب شبکه سه با پشتوانه‌های سیاسی خاصش به هیچ انتقادی توجه نمی‌کند و مسئولین صدا و سیما هم ترجیح می‌دهند گونی پول مجانی خود را از دست ندهند.

برنده باش رضا گلزار، مجری محبوب علی فروغی، تنها و تنها پس از تذکر رهبری است که تعطیل می‌شود و مسئولین سیما شتباب زده از تغییر شیوه درآمد زایی سخن می‌گویند. در نهایت اما فروغی به تلافی فشاری که مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، بابت گسترش قمار در صدا و سیما به این برنامه و شبکه سه آورد برنامه چند ساله او را از باکس پیش از افطار شبکه سه حذف می‌کند.

از سوی دیگر یاشار سلطانی، روزنامه نگار، در توییتر خود با انتشار تصویری می‌نویسد:

"بعد از رسوایی بخت آزمایی در صداوسیما، اکنون شاهد استخراج بیت کوین در استودیوی برنامه حالا خورشید و خاله‌شادونه هستیم. هزینه برق مزرعه ارز دیجیتال؛ نجومی و غیرقابل تصور است. درآمد حاصل نامشروع و از جیب ملت پرداخت می‌شود. آیا پای یک ژن خوب در میان است؟"

از چنین سازمان بی‌در پیکر و بی‌برنامه‌ای نمی‌شود توقع داشت که اشتباهاتی از قبیل توهین به اهل سنت را در کارنامه خود نداشته باشد و کلکسیون عملکرد فاجعه بار خود را تکمیل نکند.

وقتی منبر به مداح بی‌سواد می‌رسد

تلویزیونی که شجریان را حذف می‌کنند، عادل فردوسی‌پور را حذف می‌کند، مجریان سرشناسش را حذف می‌کند، برنامه سازان درست و حسابی‌اش را حذف می‌کند معلوم است که به چنین روزی می‌افتد.

وقتی منبر از چهره‌هایی که هم‌چون شهید مرتضی مطهری خالی می‌شود و پیروان اندیشه نقادانه او به سادگی از صدا و سیما حذف می‌شود معلوم است که جای آن‌ها با چهره‌هایی بی سواد و ساده لوح پر می‌شود که با هیجان زیاد هر کاری می‌کنند تا از مخاطب خود اشک و شوقی بگیرند.

در دنیایی که کوچک‌ترین بحثی می‌تواند به سرعت در شبکه‌های مجازی باز تولید شود چنین اشتباهی دیگر یک اشتباه ساده نیست بلکه اقدامی خلاف امنیت ملی، اتحاد و همدلی ایرانیان است و باید تغییر رویه‌ای جدی صورت پذیرد.

به خاطر یک پرونده ساده درباره جنگ احتمالی بین ایران و آمریکا نشریه صدا را با چند هزار تیراژ محدود بستند چون اقدامش خلاف امنیت و منافع ملی بود، با صدا و سیما و به قول خودش مخاطب میلیونی و مداحان این چنینی آن چه می‌کنند؟

کد خبرنگار: ۱
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
    اینها با گفتن این جملات و توهین به خلفای راشدین و ام المونین بدون شک کافر هستند و از دین خارج شدند و مهدور الدمند.فقط اعدام و مرگ مجازات اینهاست.کمتر از مرگ و اعدام باشه ارزشی نداره.
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    توهین دیگه رویه جاری شده تو این مملکت بزا تا دلشون میخواد فحاشی کنن کسی که توهین میکنه شخصیت خودش رو نشون میده این اولین بار نیست و دیگه رسما علنیش کردن تو رسانه همه جا داریم میبینیم و میشنویم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید