همانگونه که می دانیم کاهش میزان ساعت خواب و یا نداشتن خوابی آسوده خود می‌تواند عامل اصلی برای افزایش وزن باشد از این روکارشناسان تغذیه بر این باور هستند که می توان با استفاده از نوشیدنی های مناسب قبل از خواب به کاهش وزن نیز کمک کرد.

گفتنی است مصرف مواد کافئین دار و یا قندی قبل از خواب خود می تواند عاملی برای بد خوابی و یا  کاهش میزان ساعت خواب باشد که این خود به طور حتم عاملی برای افزایش وزن می باشد.

بدیهی است نوشیدن شیر قبل از خواب خود می‌تواند منجر به کاهش وزن شود و همین که عاملی برای داشتن  خواب آسوده برای فرد شود که البته نوشیدن نوع سرد و گرم آن بستگی به ذائقه فرد دارد.

همانگونه که می دانیم شیر حاوی مقادیر زیادی کلسیم است که می تواند منجر به کاهش وزن شود همچنین مصرف شیر قبل از خواب می تواند باعث عضله سازی در هنگام خواب نیز شود.

نوشیدن یک لیوان آب انگور قبل از خواب نیز می‌تواند نقش بسزایی در کاهش وزن داشته باشد، چرا که نوشیدن یک لیوان کوچک آب انگور قبل از خواب می‌تواند باعث چربی سوزی در بدن شود.

استفاده از چای بابونه نیز می تواند گزینه مناسبی برای کاهش وزن باشد از این رو کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که افرادی که قصد کاهش وزن دارند قبل از خواب یک فنجان چای بابونه مصرف کنند چرا که به واسطه مصرف این چای هم فرد می تواند خواب راحتی داشته باشد و هم اینکه به کاهش وزن نیز برسد همچنین باید یادآور شد که استفاده از چای بابونه در کنترل قند خون نیز موثر است بنابراین بهتر است افرادی که در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ دو هستند و یا اینکه به دیابت مبتلا هستند از این دمنوش استفاده کنند.

باید در نظر داشت که مصرف کفیر قبل از خواب نیز می‌تواند نقش بسزایی در کاهش وزن داشته باشد چرا که کفیر سرشار از پربیوتیک است که این خود می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نهایت کاهش وزن شود. به عبارت ساده تر باید یادآور شد که کفیر می تواند عاملی برای افزایش میکروبهای سالم در روده ها می باشد که این خود می‌تواند به افزایش سوخت و ساز و همچنین تسریع در روند هضم غذا نیز کمک کند.

استفاده از شیک پروتئین سویا نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش وزن داشته باشد چرا که باید به خاطر داشت سویا سرشار از اسید آمینه تریپتوفان است که  این ماده می تواند با عمل کردن به عنوان یک پیش ماده برای تولید ملانین خواب آور، کیفیت خواب را بهبود ببخشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید