نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از حادثه دانشگاه تهران انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

به گزارش سلام نو،  نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس با اشاره به روز بزرگداشت مقام فردوسی گفت: تیر ماه سال ۷۵ مقام معظم رهبری از آرامگاه فردوسی بازدیدی به عمل آوردند. ایشان دستوراتی را در خصوص احیای این منطقه بیان داشتند؛ متأسفانه بعد دو سال بعد یعنی در سال ۷۷ پس از تشکیل شورای عالی احیای توس تاکنون هیچ گونه تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است. در این باره با وزیر ارشاد مکاتبه داشتیم که ایشان معاونتی را تحت عنوان شعر و ادب فارسی ایجاد کند؛ در این خصوص مساعدت داشتند و امیدوارم این روزها خبر خوب ایجاد این معاونت منتشر شود.

وی با اشاره به حوادث اخیر دانشگاه تهران گفت: به ارزش‌های اسلامی بی‌حرمتی شده است. این موضوع با بی توجهی معاونت فرهنگی دانشگاه صورت گرفته است. باید با افرادی که این بی‌حرمتی را انجام داندند برخورد شود. در این خصوص شورای عالی انقلاب فرهنگی که مدتها است تعطیل است باید تشکیل جلسه می‌داد و در این خصوص به موضوع رسیدگی می‌کرد. یکی از مهمترین مسائل ما این گونه مسائل دینی است که به آن هتک حرمت می‌شود. درست است که مسئله اصلی امروز مسائل اقتصادی ومعیشتی است ولی مسائل دینی نیز مهم است. عده‌ای می‌خواهند ذهن مردم را دوقطبی کنند.

علی مطهری، رئیس وقت جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس خطاب به پژمانفر گفت: بله نباید به بهانه مسائل معیشتی مسائل فرهنگی و تربیتی را تعطیل کنیم. کمیسیون آموزش در این خصوص ورود خواهد کرد. در این باره کوتاهی شده است هر دانشگاهی برای نوع پوشش می‌تواند آئین‌نامه‌ای داشته باشد. اگر کسی زیر بار این موضوع نرود باید با او برخورد شود./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید