اگر چنین می‌شد فرهاد مجیدی می‌توانست گام اول را در تبدیل شدن به یک اسطوره ابدی در استقلال محکم بردار، اما چنین نشد و او حالا برای حفظ خود و حفظ شور در میان هواداران حرف‌هایی را زده که آن‌ها منتظر شنیدنش بودند. 

هواداران استقلال معتقد بودند سلطانی‎فر، یا آنطور که خودشان معتقد هستند وزیر پرسپولیسی، برای قهرمان شدن پرسپولیس دست به هر کاری می‌زند، برای همین با اشتباهات غیرقابل پنهان داوری در شب گذشته نه تنها پرسپولیس را به عنوان شانس اول قهرمانی حفظ کرد بلکه استقلال را نیز از رقابت بیرون کرد.

رسول در توییتی در این باره نوشت:

گل سالم استقلال مردود شد

علیه سپاهان اعلام پنالتی کردن تا برنده نشه

پرسپولیس با پنالتی از شکست گریخت

فوتبال ایران توسط عوامل تیم حکومتی به گروگان گرفته شده و تا خرخره در فساد فرو رفته تا یک جام بی ارزش به پرسپولیس اهدا بشه.

امیر ابتهاج با اشاره به سوابق مشکلات داوری در بازی‌های استقلال در توییتی نوشت:

در باب تاریخچه «مهندسی‌شدن لیگ‌برتر» همین بس که زمانی محسن‌ قهرمانی خیلی صریح و واضح گفته بود از لج هواداران #استقلال گل مردود راه‌آهن رو سالم اعلام کردم (با همین اشتباه، استقلال قهرمانی لیگ را از دست داد)

با این سابقه، چطور باور کنیم که مردود شدن ۵گل استقلال در طول فصل طبیعیه؟ وظیفه «داور خط» در فوتبال ایران چیه؟ باور کنیم «داور خط» ندیده توپ از «خط» رد نشده؟ چطور میشه کمک‌داور در فاصله ۱۰متری چیزی رو ببینه که داور خط در فاصله یک‌متری ندیده؟

وقتی هر روز اخبار فساد وزارت و فدراسیون بیرون میاد، چطور باور کنیم که این نتایج «مهندسی‌شده» نیست؟

غوغای فرهاد در یک ساعت

اما ماجرا از جایی جالب شد که فرهاد مجیدی، سرمربی موقت استقلال با ارسال یک پست در اینستاگرام خود عملا مهر تاییدی بر تئوری تیم حکومتی بودن پرسپولیس و پرسپولیسی بودن وزیر زد.

او با ارسال متنی در اینستاگرام خود نوشت:

استقلال قهرمان نشد و به همه ی آنچه می خواستند، رسیدند. از فدراسیون گرفته تا وزیر و معاون وزیر که در میانه این همه بحران خارجی و داخلی، گرانی و فروپاشی اقتصادی، اختلاس و فساد، آرزویش این است که پرسپولیس قهرمان شود.

مجیدی در بخشی دیگر از متن خود نوشت:

ما قهرمانی را از دست دادیم اما بازیکنان ما با تمام وجود بازی کردند و این کم از قهرمانی نیست. هواداران استقلال در هر حالی از ما حمایت کردند، استقامت آنها در طرفداری از تیم به ما هم درس پایداری می دهد.

اما برای تغییر عقیده فرهاد مجیدی تنها چند دقیقه نیاز بود تا او علاوه بر پس گرفتن ادعای خود نسبت به وزیر ورزش و معاونش با تشکر از کمک‌های آنان به استقلال مسئله را سوتفاهم عنوان کرد. او در پستی که در این رابطه گذاشت پس از تشکر از وزیر و معاونش در اقدامی عجیب به عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه حمله کرد و گفت که پرسپولیسی بودن او روی داور تاثیر گذاشته است.

او در پستی در این رابطه نوشت:

تمام گلایه من از آقای عراقچی بود، که در میان انبوده مشکلاتی که مردم دارند در تلویزیون ظاهر شده و از پرسپولیس طرفداری علنی کرده است، مسلم است که اظهار نظر یک مقام بلند پایه، بر روی تیم تاثیر خواهد گذاشت.

فرهاد البته توضیح نداد که چطور طرفداری معاون وزیر خارجه روی داوری فوتبال تاثیر می‌گذارد و البته نگفته طرفداری عراقچی چه ربطی به مشکلات مردم دارد و اگر او طرفدار استقلال یا پرسپولیس باشد نمی‌تواند به وظیفه‌اش عمل کند؟

فرهاد مجیدی با این دو پست، مخصوصا پست اول درباره وزیر و معاونش، هم به تنش‌ها دامن زد و هم از آب گل آلود ماهی گرفت و بیش از پیش نزد هوادارن محبوب شد، آن هم در حالی که از کورس قهرمانی لیگ برتر و از رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا خارج شده و دو بازی آینده استقلال دو بازی تشریفاتی بیش نیستند.

چرا فرهاد چنین غوغا سالاری کرد؟

اگر استقلال دیشب پیروز می‌شد بازی‌های هفته آخر برای سرخ‌آبی‌های پایتخت حکم مرگ و زندگی را داشت. استقلال در برابر سپیدرودی از پیش سقوط کرده میزبان بود و برد در چنگش قرار داشت و پرسپولیس به میهمانی پارس جنوبی می‌رفت، تیم با انگیزه‌ای که حتی توان شکست پرسپولیس را هم داشت. اگر این خواب تعبیر می‌شد مجیدی از یک بازیکن ناجی به یک مربی ناجی تبدیل می‌شد ولی چنین نشد.

اگر چنین می‌شد فرهاد مجیدی می‌توانست گام اول را در تبدیل شدن به یک اسطوره ابدی در استقلال محکم بردارد، اما چنین نشد و او حالا برای حفظ خود و حفظ شور در میان هواداران حرف‌هایی را زده که آن‌ها منتظر شنیدنش بودند. او حالا خود را محبوب نگه داشت و آماده مرحله بعد است. مجیدی دوست ندارد به سرنوشت منصوریان و فکری و دیگران دچار شود، او می‌خواهد پا جای پای قلعه‌نویی، پورحیدری و حجازی بگذارد، ولی آیا با این روش موفق می‌شود؟

سلام نو – سرویس ورزشی: همه چیز از بازی‌های دیشب لیگ برتر شروع شد، جایی که اشتباهات داوری و علاقه هواداران در هم تنید. شب گذشته با مجموع نتایج به دست آمده شانس فرهاد مجیدی و استقلال برای رقابت در کورس قهرمانی در هفته آخر به صفر رسید تا از همان لحظات نخستی که بازی به پایان رسید هوادارن استقلال از برنامه ریزی وزیر ورزش برای قهرمان کردن پرسپولیس سخن بگویند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید