رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار کرد: صحبت های امروز رییس جمهوری مبنی بر ادامه مذاکرات و اینکه برجام به قوت خودش باقی است و اقداماتی که ایران انجام می دهد در چارچوب برجام است و کسی در ایران، منطقه و در آمریکا به دنبال جنگ نیست و بیشتر این موارد تبلیغات است، بر بازار اثر می گذارد و ان شاء الله تلاش می شود قیمت ارز پایین بیاید.

به گزارش سلام نو، محمود واعظی امروز- چهارشنبه- در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دلایل گرانی دلار در روزهای اخیر برای جبران کسری بودجه است، گفت: خیر اینطور نیست، سیاست دولت کاهش نرخ دلار است و بانک مرکزی هم تمام تلاش خودش را انجام می دهد.

وی افزود: به دلیل اینکه ایران می خواست روز 18 اردیبهشت ماه تصمیماتی را اعلام کند قبلا با کشورهای 4+1 در مورد این تصمیم صحبت کرده بودیم، این فضاسازی ها و تبلیغاتی که به ویژه از سوی آمریکایی ها در روزهای گذشته انجام شد، جنگ روانی و تبلیغاتی را ایجاد کرد که به صورت مختصر در بازار اثری گذاشت.

واعظی با اشاره به سخنان امروز رییس جمهوری گفت: صحبت های امروز رییس جمهوری مبنی بر ادامه مذاکرات و اینکه برجام به قوت خودش باقی است و اقداماتی که ایران انجام می دهد در چارچوب برجام است و کسی در ایران، منطقه و در آمریکا به دنبال جنگ نیست و بیشتر این موارد تبلیغات است، بر بازار اثر می گذارد و ان شاء الله تلاش می شود قیمت ارز پایین بیاید.

واعظی در بخشی از سخنانش اظهار داشت: مطالبی که در این زمینه لازم بود، هم در بیانیه ای که شورای عالی امنیت ملی امروز صبح منتشر شد و هم در صحبت های رییس جمهوری مطرح شد.

وی افزود: همانطور که اعلام شده ما در این 2 ماه، این دو اقدام اساسی را انجام خواهیم داد اگر به نتیجه رسیدیم، همانطور که اعلام شد به روز قبل از امروز برمی گردیم و اگر هم به نتیجه نرسیدیم، طبیعتا 2 ماه دیگر ما مرحله دوم را اجرا خواهیم کرد.

رییس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درخصوص مساله تنظیم بازار که آیا در نهایت دولت قرار است به گزینه کوپنی کردن فکر کند و یا برنامه ای در این خصوص داشته باشد، بیان کرد: آنچه که برای ما بسیار مهم است این است که، قیمت کالاها بایستی کنترل شود.

واعظی گفت: برخی از این کالاهایی که با ارز 4200 تومان می دهیم، متاسفانه به دلیل اینکه به دست دلال ها افتاده و بخش خصوصی آن را وارد می کند اعم از ارزاق مردم و کاغذ، باید تحت نظارت جدی قرار بگیرد و قیمت این کالاها پایین تر بیاید، مردم باید ارزان تر از این قیمتی که در حال حاضر در بازار است، دریافت کنند.

وی با بیان این که دولت به صورت منظم تمهیداتی را دنبال می کند، اظهار داشت: امروز رییس جمهوری در جلسه دولت به وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزیر جهاد کشاورزی دستور داد که به جد این مساله را دنبال کرده و نظارت و کنترل بیشتری کنند که مردم نیز آرامش بیشتری داشته باشند.

رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: از سوی دیگر قرار است که هم در استان ها و هم در تهران برای ماه مبارک رمضان، کالاها علاوه بر مغازه ها، در میادین تره بار و همچنین در بازارچه ها عرضه شود که مردم مشکلی نداشته باشند و با قیمت مناسب تری این اقلام به دستشان برسد.

واعظی همچنین اظهار داشت: با توجه به شرایطی که داریم همه گزینه ها مورد بررسی قرار می گیرد ولی اینکه چه گزینه ای تصمیم گیری می شود آن مهم است، هنوز هیچ تصمیم گیری در این زمینه انجام نشده است.

وی در مورد مصوبات امروز دولت نیز خاطرنشان کرد: در جلسه امروز گزارشی درخصوص وضعیت سیل زدگان در استان های مختلف و پیشرفت بازسازی و ترمیم منازلشان ارائه شد و رییس جمهوری دستوراتی در این زمینه داد که تصمیمات مهمی است، البته وزیر کشور هم گزارش خوبی در این زمینه ارائه کرد.

رییس دفتر رییس جمهوری بیان کرد: ما به دنبال تامین منابع برای قول هایی که در این زمینه به مردم دادیم هستیم تا آن رقمی که در بودجه است و آن رقمی که از صندوق توسعه ملی قرار است برداشت شود، به مردم پرداخت شود./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید