در حال حاضر در برخی فروشگاه ها قیمت ها حتی  از نرخ مصوب بیشتر شده است. با این حال بسیاری برای خرید این محصول پیشدستی کرده اند که همین امر باعث نایاب شدن این کالا شده است. هرچند شماری از مغازه‌داران ادعا کرده اند که برای همه اجناسشان فاکتور خرید دارند و آن‌ها را گران می‌خرند و کارخانه‌ها مرتکب این تخلف شده‌اند.

سلام نو – سرویس اقتصادی: در روزهایی که لیست کالاهای مصرفی که قیمت آنها افزایش زیادی داشته اند هر روز پروپیمان تر می شود ماکارونی هم به جمع اقلام خوراکی که درصد زیادی روی قیمت آن رفته پیوست تا هشتگ #ماکارونی در فضای مجازی ترند شود.

به گزارش سلام نو، بعد از خرما و شکر و تن ماهی حالا نوبت ماکارونی است. خبرها از افزایش قریب‌الوقوع قیمت ماکارونی باعث شد بسیاری برای خرید این کالای مصرفی به مغازه ها هجوم بیاورند. افزایش دو برابری قیمت گندم آسیابانی و دروم باعث شده  مجوز بالا رفتن قیمت ماکارونی تا 70 درصد صادر شود. مجوز افزایش قیمت برای صنعت ماکارونی توسط سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان صادر شده است.

این در حالی است که به گفته کاوه زرگران، دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران پیش از این قیمت هر کیلوگرم گندم آسیابانی ۹۵۰ تومان بود که دولت بابت آن یارانه پرداخت می‌کرد، اما با توجه به مشکلات دولت در تامین بودجه مورد نیاز خود و افزایش قیمت گندم، این یارانه برای بخش صنف و صنعت قطع شده است. او همچنین اظهار کرده است: با توجه به نیاز صنعت ماکارونی به گندم دروم، نیاز است که دولت برای تامین آن از محل واردات چاره‌ای بیندیشد تا مشکل این صنعت مرتفع شود.

افزایش دستمزد کارگران و همچنین بالا رفتن قیمت کارتن و بسته بندی نیز در افزایش قیمت ماکارونی بی تاثیر نبوده است.

مهدی آثاریان، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارخانجات ماکارونی اظهار کرده که قیمت ماکارونی ۷۰۰ گرمی که بیشترین فروش را دارد، با افزایش ۷۰ درصدی به ۵۴۵۰ تومان خواهد رسید. پیش از این، قیمت ماکارونی با توجه به وزن و نشان آن، هر بسته ۵۰۰ گرمی دو هزار تومان و هر بسته ۷۰۰ گرمی ۲ هزار و ۷۰۰ تومان بود.

در حال حاضر در برخی فروشگاه ها قیمت ها حتی  از نرخ مصوب بیشتر شده است. با این حال بسیاری برای خرید این محصول پیشدستی کرده اند که همین امر باعث نایاب شدن این کالا شده است. هرچند شماری از مغازه‌داران ادعا کرده اند که برای همه اجناسشان فاکتور خرید دارند و آن‌ها را گران می‌خرند و کارخانه‌ها مرتکب این تخلف شده‌اند.

سالانه یک میلیون تن ماکارونی در کشور تولید می‌شود که تقریبا نیمی از آن در ایران مصرف و بقیه به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

مردم درباره قیمت ماکارونی چه می‌گویند؟

در روزهای اخیر شمار زیادی از کاربران فضای مجازی نسبت به گرانی ها در آستانه ماه رمضان واکنش نشان داده اند. افزایش قیمت ماکارونی با توجه به اینکه به نسبت کالای ارزانی به حساب می آید بیشتر از گرانی های دیگر منجر به واکنش مردم شده است.

مهدی بابایی در توییتر نوشته است: روی #ماکارونی مانا نوشته قیمت برای مصرف‌کننده ۳۱۰۰ تومن، دیروز ساعت هفت بعد از ظهر سوپر مارکت نزدیک محل کارم دونه‌ای شش هزار تومن می‌فروخت و ۱۰ صبح امروز گفت همون ماکارونی دیروز شده ۷۵۰۰ تومن!

کاربری به نام محمدرضا شکوری هم به طعنه نوشته بود #ماکارونی و #خرما هم سرطانزا هستند. او اظهار کرده بود با توجه به گرانی ماکارونی و خرما به زودی شاهد برنامه های متنوعی با موضوع بی خاصیت بودن و‌مضر بودن و ایضا سرطانزا بودن ماکارونی و خرما از صدا و سیما خواهیم بود!

کاربر دیگری با کنایه گفته بود حالا که ماکارونی گران شده باید دنبال صف آن بگردیم! از بین شخصیت ها تنها کسی که موضع گرفته است عزت الله ضرغامی است. رئیس پیشین صدا و سیما که اخیرا سعی می کند به هر بهانه ای دیده بشود در توییتی از افزایش قیمت 70 درصدی ماکارونی انتقاد کرده و  گفته حواسمان به طبقات فرودست جامعه نیست. البته این موضع ضرغامی خیلی به مذاق کاربران توییتر خوش نیامد. برخی او را متهم به جمع آوری رای کردند و برخی دیگر هم او را یک مقام مسئول خواندند که در شرایط فعلی تلاش بیهوده ای برای جذب مردم دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید