وزیر کشور موضوع حاشیه‌نشینی را یکی از مسائل کشورهای در حال توسعه دانست و افزود:  باید دفاتر تسهیلگری را در حواشی ایجاد کنیم.

به گزارش سلام نو، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه یکصد و نوزدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: موضوع حاشیه نشینی یکی از اولویت‌های پنجگانه ای است که رهبری تعیین کرده اند و در این سه سال کارهای خوبی شده و یک تقسیم کار ملی با مسئولیت وزارت راه و شهرسازی و دستگاههای معین و همکاری‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دو بعد کالبدی و محتوایی یا اجتماعی حاشیه نشینی مدنظر بوده که هم در حوزه کالبدی امروز گزارش دادند که نشان می دهد، کارها به خوبی پیش رفته است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: البته کار اصلی  در حوزه کالبدی طرحی است که رئیس جمهوری به عنوان بازآفرینی شهری داده است که امیدواریم وزارت راه و شهرسازی با سرعت این را انجام دهد که راه نجات مناطق همین طرح خواهد بود.

وی ادامه داد: در حوزه دوم که اجتماعی است باید دفاتر تسهیلگری را در حواشی ایجاد کرده و تا الان توانسته ایم ۱۲۵ دفتر تسهیگری در ۱۸۰ محله راه اندازی کنیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: کار دفاتر تسهیلگری این است که در محلات بر روی توانمند سازی مردم و شناسایی آسیب ها و پیگیری این مسائل از دستگاه‌های مربوطه انجام دهند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: در جلسه امروز مدیران دو دفتر تسهیلگری که در استان سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند، حاضر شدند و درباره فعالیت خود گزارش دادند و اعضا نیز درباره این گزارش‌ها نظرات خود را ارائه کردند.

وزیر کشور موضوع حاشیه نشینی  را یکی از مسائل کشورهای در حال توسعه دانست و گفت: علت حاشیه نشینی عدم توازن و تعادل در توزیع منابع، امکانات، فرصتها و فعالیت هاست که ناشی از برنامه ریزی های اشتباه در نظام اداری است./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید