۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
کد خبر: 14851564

 رئیس پلیس لندن توضیح داد که اعتراضات اخیر محیط زیست در لندن هزینه‌های بسیاری را به پلیس این کشور تحمیل کرده و موجب اضافه کاری بسیاری از نیروهای پلیس شده است.

به گزارش سلام نو، «کرسیدا دیک» رئیس پلیس لندن توضیح داد که حرکت اعتراضی محیط زیستی، فشار زائدالوصفی را روی نیروهای پلیس گذاشت و براثر آن بسیاری از مأموران مجبور شدند تا روزانه 12 ساعت کنند.

او که این روزها برای تأمین امنیت سفر جنجالی رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن در ماه آینده میلادی برنامه‌ریزی می‌کند، مدعی شد که برخی از مأموران پلیس چندین روز از دیدن خانواده‌های خود محروم شدند.

فعالان محیط ‌زیست دو هفته پیش در اعتراض به بحران آب‌وهوایی، چند نقطه پرتردد پایتخت انگلیس از جمله مقابل پارلمان را تجمع کرده و راه‌بندان ایجاد کردند.

پلیس لندن با 200 نیروی کمکی از پاسگاه‌های شهرهای اطراف لندن، تلاش کرد تا معترضان را به یک نقطه محدود و از گسترش بی‌نظمی در شهر جلوگیری کند اما تا پنجشنبه گذشته که آنها به خواست خود دست از اعتراض کشیدند، موفق به این کار نشد.

برخی تصاویر منتشرشده در رسانه‌ها نشان می‌دهد که مأموران پلیس، دست و پای معترضان را گرفته و با خشونت به داخل خودروهای ون می‌کشانند. گزارش‌ها حاکی است که پلیس در جریان این عملیات بالغ‌بر یک هزار فعال محیط‌ زیست را بازداشت و ده‌ها تن را محاکمه کرد.

خانم دیک پیش‌تر تظاهرات فعالان محیط‌ زیست را یک 'اخلال عذاب‌آور' خوانده و گفته بود: در طول 36 سال خدمت در اداره پلیس، سابقه نداشته که تنها در یک عملیات صدها نفر بازداشت شوند.

گروه قیام علیه انقراض که رهبری معترضان را بر عهده داشت سه درخواست اصلی مطرح کرد: دولت درباره تغییرات آب و هوایی حقیقت را بگوید؛ سطح آلایندگی‌های ناشی از گاز سمی دی‌اکسید کربن تا سال 2025 میلادی به صفر برساند و یک گروه از شهروندان نیز بر این فرآیند نظارت کند.

در همین پیوند، جرمی کوربین رهبر حزب اصلی مخالف دولت انگلیس چهارشنبه گذشته در لایحه‌ای که به پارلمان ارائه داد از دولت خواست تا ضمن شناسایی بحران آب و هوایی، تلاش کند تا سال 2050 ضایعات ناشی از گازهای کربنی را به صفر برساند. او طی سخنانی در پارلمان اعلام کرد: باید وضعیت آب و هوایی را اضطراری اعلام کنیم و وقت زیادی برای تلف کردن نداریم.

وی افزود: ما در وضعیت بحران اقلیمی قرار داریم و اگر سریعاً اقدام نکنیم کنترل از دستمان خارج می‌شود. این بحران مربوط به آینده طولانی نیست و صحبت درباره تخریب محیط ‌زیست در دوره‌ای است که زندگی می‌کنیم.

«کلیر پری» معاون وزیر تجارت، انرژی و صنایع انگلیس هفته گذشته در اظهاراتی در پارلمان، توضیحاتی را درباره سابقه اقدامات دولت برای کاهش گازهای سمی ارائه داد و افزود: این کشور از سال 1990 انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا 44 درصد کاهش داده و در تلاش است تا در 10 سال آینده خودروهای دیزلی را از خیابان‌های پایتخت حذف کند.

بااین‌حال، کمیته امور آب و هوایی مجلس عوام به‌تازگی در گزارشی توصیه کرده است که دولت بایستی سیاست‌هایی را به اجرا بگذارد که تا سال 2050 تمام ضایعات ناشی از گازهای کربنی را به صفر برساند. در این گزارش همچنین توصیه‌هایی را درباره تغییر سبک زندگی مردم از کاهش مصرف گوشت قرمز تا نحوه گرمایش منازل و کاشت میلیون درخت در سطح شهر ارائه داده است.

سازمان ملل متحد هم در گزارشی هشدار داده است که تنها 12 سال برای جلوگیری از فاجعه گرم شدن زمین فرصت باقی‌مانده است.

شبد** هـ ن **9122

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید