۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 14310013

 امروزه متاسفانه شاهد افزایش آمار ابتلا به سرطان سینه در میان افراد هستیم که این خود جای بسی نگرانی دارد.

گفتنی است بسیاری از افراد بر این باور هستند که سرطان سینه تنها مختص به زنان می باشد اما این در حالی است که احتمال ابتلا به سرطان در مردان نیز وجود دارد.

به طور کلی باید در نظر داشت که می توان با ایجاد تغییرات اندک در زندگی و یا حتی تغذیه احتمال ابتلا به سرطان سینه تا حد زیادی کاهش داد.

آنچه مسلم است استفاده روزانه از آسپرین بچه  می تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد چرا که مصرف منظم آسپرین با دوز پایین تاثیرات بسزایی را در افزایش سلامتی افراد دارد به گونه ای که تحقیقات نشان داده است  که مصرف آسپرین بچه دست کم سه بار در هفته، احتمال ابتلا به سرطان سینه را 16 درصد کاهش می‌دهد.

عدم مصرف نوشیدنی های الکلی نیز می تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه را تا حد زیادی کاهش دهد چرا که بر اساس مطالعات صورت گرفته زنانی که نوشیدنی های الکل مصرف می کند 35 درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان سینه‌ قرار دارند.

باید در نظر داشت که برخی از افراد بر این باور هستند که می توان با هورمون درمانی مانع از ابتلا به سرطان سینه شوند اما این در حالی است که طبق بررسی های به عمل هورمون درمانی تنها برای افرادی که علائم یائسگی دارند مناسب و هیچ تاثیری در عدم ابتلا به سرطان سینه ندارد.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد افرادی که در معرض آلودگی هوا قرار دارند به مراتب بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشید

همه‌ی ما هر روز به دنبال راههای ساده‌ای برای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا هستیم. با این راهکارها این فقط طبیعت نیست که سود می‌برد بلکه آلودگی کمتر، هوای تمیزتر، ریسک سرطان سینه را هم کاهش می‌دهد.

آلودگی هوا تاثیر بسزایی در ابتلا به سرطان سینه دارد از این رو بسیاری افرادی که در معرض آلودگی هوا قرار دارند احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می­دهد از این رو توصیه می شود تا حد امکان از مراکز آلودگی هوا دوری کنید.

یکی دیگر از اقدامات لازم برای جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه داشتن تحرک به اندازه کافی است چرا که باید به خاطر داشت عدم تحرک استعمال دخانیات و یا مواد مخدر خود می تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد  شیر دادن به نوزاد خود می تواند احتمال ابتلا  به سرطان سینه را تا حد زیادی کاهش دهد چرا که شیر دادن به نوزاد کمک می‌کند تا تعادل هورمونی‌ بعد از زایمان برقرار باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید