فرماندار آق قلا افزود: با ورود دستگاه های پمپاژ قوی تخلیه آب از شهر را سرعت خواهیم داد.

به گزارش سلام نو، امانگلدی ضمیر بامداد یکشنبه  اظهار داشت: کار ترمیم و بازسازی سیل بندهای تخریب شده آق قلا کمی سخت است با این وجود نیروهای مردمی، بسیج و داوطلبان در حال انجام آن هستند.

فرماندار آق قلا گفت: با ورود دستگاه های پمپاژ قوی تخلیه آب از شهر را سرعت خواهیم داد و از وزارت دفاع درخواست کمک و تجهیزات کرده ایم.

وی خستگی مردم آق قلا از درگیری 40 روزه با سیل را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: تلاش می شود تا برای ماه رمضان شرایط به حالت عادی بازگردد.

فرماندار آق قلا در پاسخ به افزایش گلایه های مردمی و مراجعات به فرمانداری و نیز امتناع از حضور در محل های اسکان خارج از شهر گفت: از شب گذشته تاکنون 2 هزار و 200 نفر را اسکان داده ایم اما عده ای تمایل به سکونت در نزدیکی خانه های خود دارند.

ضمیر در خصوص گلایه از کمبود نیروهای امدادی طی 24 ساعت گذشته در سطح شهر آق قلا بیان داشت: نیروهای امدادی در شرایط کنونی نمی توانند کار خاصی انجام دهند اما در محل های اسکان مشغول ارایه خدمات هستند ضمن اینکه بخشی از نیروها در حال ایجاد یا ترمیم سیل بندها هستند.

وی اضافه کرد: برای ساماندهی و کانالیزه شدن اقدامات در آق قلا، کمک های مردمی در پوشش و با مدیریت هلال احمر انجام می شود تا عدالت در توزیع را شاهد باشیم.

در حالیکه مردم آق قلا طی چند روز گذشته و با تخلیه آب از سطح شهر مشغول پاکسازی خانه ها و اماکن از لجن و گل و لای بودند ؛ سیلاب مجدد منطقه را فراگرفته و آب در برخی محلات از یک متر هم تجاوز کرده و بحرانی جدید بویژه از حیث بهداشت ایجاد شده است. /ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید